به گزارش خبرنگار اهرامروز، عیسی منصوری در نشست مشترک با اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان هریس بابیان اینکه محکم برخورد کردن با بخش خصوصی نمی تواند فضای کسب و کار را بهبود بخشد اظهار داشت: سختگیری در اجرای قوانین در بین شهرستان ها و استان ها نتیجه عکس بین مردم دارد و در حال حاضر کشور با چالش های متعددی روبروست نباید خطای از مدیران دولتی سر بزند که مردم جور دیگری فکر کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پشت میز نشینی و جواب رد دادن به مردم را هر کسی می تواند انجام دهد، وقتی ما در دولت مسئولیت قبول می کنیم باید آنقدر مسئولیت پذیر باشیم که امور اداری مردم را خودمان پیگیری کنیم.

وی با ذکر اینکه قوانین کشور در حال حاضر به گونه ای است که دیگر قاچاق و واردات پوشاک همانند گذشته صرف نمی کند، گفت: بازار پوشاک کشور نسبت به سال های گذشته تفاوت زیادی داشته به طوری که شاید در گذشته قاچاق و واردات پوشاک سود خوبی داشت اما الان تولید بیش از قاچاق و واردات پوشاک به نفع تولیدکنندگان و کشور است.

منصوری اضافه کرد: رفته رفته کفش تبریز که نوع خود به برند تبدیل شده می رود تا صنعتی شود و با توجه به اینکه تولیدکنندگان کفش تبریز علاقه دارند تا صنعت کفش را گسترده تر کنند پیشنهاد می کنیم تا کارگاه های تولید کفش در شهرستان هریس راه اندازی شود و اینکه می بینیم کارگاه های تولید کفش افزایش می یابد نشان دهنده این است که صنعت کفش تبریز به جایگاه اصلی خود رسیده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی در ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت: آمادگی داریم تا این طرح را در آذربایجان شرقی به ویژه در شهرستان های اهر و هریس عملیاتی کنیم که در صورت آمادگی مسئولان محلی آماده ایم تا تیم تخصصی را اعزام کنیم.

وی، اصلی ترین مشکل فرش بافان را ضعف در بازاریابی عنوان کرد و یادآور شد: قبول کنیم که تولیدکنندگان فرش ما مشکل تسهیلات ندارند بلکه از نظر بازاریابی دچار مشکل هستند.

انتهای پیام/