به گزارش اهرامروز، احمد حمزه زاده در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر، اظهار داشت: اجرای پروژه های جدید و تکمیل پروژه های در دست اجرای گردشگری و آثار تاریخی در تبریز و شهرستان های هدف گردشگری در تبریز ۲۰۱۸ جهت میزبانی خوب از میهمانان از اولویت های مهم امسال است.

وی افزود: علاوه بر تبریز، ۵ محور گردشگری در تبریز ۲۰۱۸ تعریف شده است که یکی از این محورها تبریز به اهر و منطقه ارسباران است و امیدواریم با شناساندن جاذبه های گردشگری و تاریخی این منطقه باعث رونق گردشگری شود.

 جانشین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه امروزه گردشگران از اقامتگاه های مدرن و مجلل به اقامتگاه های بوم گردی روی آورده اند، توجه به اقامتگاه های بوم گردی یکی از اهداف جهت جذب گردشگران است و کسانی که تمایل جهت احداث و یا تکمیل و تجهیز اینگونه اقامتگاه ها داشته باشند می توانند از تسهیلات کم بهره صندوق توسعه ملی و یا صندوق کارآفرینی امید نیز استفاده کنند.

معاونت سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: جهت تکمیل زیرساخت های گردشگری و میراث فرهنگی در شهرستان اهر میزان اعتبارات اختصاص یافته از محل اعتبارات استانی نسبت به سال گذشته ۳ برابر خواهد شد و سعی خواهیم کرد میزان اعتبارات ملی را نیز ۳ تا ۴ برابر اختصاص یابد.

حمزه زاده اضافه کرد: استان آذربایجان شرقی در جذب گردشگر خارجی جزء ۴ استان برتر در کشور است و در سال گذشته ۳۵۰ هزار نفر گردشگر خارجی به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بودند.

خبرنگار: حسین عبادی