به گزارش خبرنگار اهرامروز، هادی رحیمی در دیدار با روستائیان شهرستان اهر بابیان اینکه با پیگیری‌های دهیار روستای سامبران با ارائه درخواست نسبت به تخصیص قیر رایگان جهت آسفالت‌ریزی معابر داخل روستا اقدام کرده‌ایم، اظهار داشت: مطمئناً برای اینکه بتوانیم مطالبات روستائیان را تحقق‌بخشیم سال آینده به جهت آسفالت‌ریزی معابر داخل روستای سامبران اعتبار تخصیص می‌یابد.

وی افزود: با توجه به تعدد روستاهای فاقد آسفالت شهرستان اهر و درخواست‌های مکرر جهت آسفالت‌ریزی روستاها، اهالی روستاها به پیگیری‌های خود ادامه دهند چون مقدار قیر رایگان ‌که برای آسفالت‌ریزی تخصیص می‌یابد محدود و درخواست‌ها نامحدود است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر ادامه داد: البته برای آسفالت‌ریزی معابر داخل روستای سامبران برای سال‌جاری پیشنهاد کرده بودیم اما علی‌رغم درخواست و پیگیری جزو برنامه‌های اولویت‌دار امسال قرار نگرفته و به سال آینده موکول شد.

رحیمی با اشاره به درخواست اهالی روستای سامبران جهت احداث سیل بند در این روستا گفت: از سال ۹۱ تا به حال اعتباری از محل اعتبارات مدیریت بحران تخصیص نیافته و اگر از تمامی روستاها پرس و جو کنید می‌بینید حتی موردی نبوده که در روستایی سیل بند احداث شود.

وی بابیان اینکه در شهرستان اهر ۳۱ روستا نیاز به احداث سیل بند دارند، تأکید کرد: متأسفانه به لحاظ این‌که ریالی اعتبار از محل مدیریت بحران تخصیص نیافته طبیعتاً ما نیز نتوانسته‌ایم در هیچ روستایی سیل بند احداث کنیم و بر اساس برآوردهای انجام‌شده برای احداث سیل بند در ۳۱ روستای اهر نیازمند بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم به‌طوری‌که شاید کل بودجه شهرستان اهر نیز به این اندازه نمی‌رسد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر به عدم بازپرداخت اقساط وام‌های زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران و مشکلات ناشی از آن اشاره کرد و افزود: بانک‌ها در زمان زلزله تسهیلات پرداخت کردند و به دلیل این‌که مردم نتوانستند اقساط تسهیلات را پرداخت کنند بانک‌ها مجدداً زیر بار قبول ضامن زنجیره‌ای نمی‌روند چون وصول مطالبات بانک‌ها از مردم بیش‌ازحد تصور است.

رحیمی با ذکر اینکه بانک مسکن شهرستان اهر بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان معوقه دارد و این امر باعث شده تا ضامن زنجیره‌ای را قبول نکنند، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده از طریق بانک ملی، اگر روستائیان نسبت به مقاوم‌سازی واحدها اقدام کنند می‌توانند به‌صورت سه‌نفره تسهیلات با ضامن زنجیره‌ای دریافت کنند.