به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال شهرستان اهر که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان اهر یکی از شهرستان‌های معدنی آذربایجان شرقی بوده و زمانی معدن مس سونگون در محدوده سیاسی این شهرستان قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر دستوری به احداث شهرک معدنی در شهرستان اهر داده شود یقیناً سال‌ها به طول خواهد انجامید، افزود: این شهرستان با وجود ظرفیت‌های معدنی نیازمند احداث شهرک معدنی بوده و این‌یکی از خواسته‌هایی که مردم و فعالان معادن از مسئولین دارند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی یکی از محورهای توسعه هر منطقه و شهرستان را جاده مناسب و ایمن دانست، گفت: اتمام بزرگراه اهر – تبریز جرقه‌ای در توسعه شهرستان اهر و منطقه ارسباران بوده و اگر جاده‌های این شهرستان ایمن باشد و سرمایه‌گذار با احساس امنیت در شهرستان رفت و آمد کند قطعاً برای سرمایه‌گذاری علاقه‌مند خواهد شد.

عبدالهی در ادامه خواستار احداث شهرک معدنی در شهرستان اهر شد و اظهار کرد: جوانان اهری جزو نیروهای متخصص استان و کشور هستند در حالی که اگر به زادگاه مسئولین و معاونین وزارتخانه‌ها نگاه کنیم قطعاً اهری‌ها در وزارتخانه‌ها خواهید دید و از طرفی این شهرستان توجه ویژه مسئولین را می‌طلبد.

وی بابیان اینکه گاهاً سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به دلیل هزینه‌های خدمات و کمبود نقدینگی به سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی علاقه نشان نمی‌دهند، تأکید کرد: بنده به‌عنوان نماینده مردم اهر و هریس خواهشمندم به هر نحوی هم که شده در ارائه خدمات در شهرک صنعتی اهر به صاحبان صنایع تخفیف داده شود و از طرفی به لحاظ موقعیت مکانی از نظر سرمایه‌گذاری شهرک صنعتی این شهرستان نیازمند توسعه است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران شهرک صنعتی اهر از لحاظ اطلاعات ارزی و ریالی اطلاع چندانی ندارند، بیان کرد: این اطلاعات می‌تواند از طریق رسانه‌ها و وزارتخانه به سرمایه‌گذاران شهرستانی آموزش ارائه شود.