به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسن باقرپور در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان اهر که به میزبانی مدیریت امور برق برگزار شد، اظهار کرد: تعداد چهار نمازخانه بین‌راهی در راه‌های مواصلاتی شهرستان اهر وجود دارد که یکی از آن‌ها نمازخانه نزدیک روستای زنجیربلاغ است که متأسفانه به دلایل فنی فعلاً از آن استفاده نمی‌شود ولی تلاش می‌شود تا به‌زودی مشکلات آن حل‌شده و در اختیار مسافران قرار گیرد.

وی به نمازخانه پارک ولایت نیز اشاره کرد و گفت: نمازخانه و سرویس بهداشتی پارک ولایت نیز که یکی از مسیرهای پرتردد گردشگری شهرستان است با تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ساخته‌شده که برخی مشکلات این مکان نیز مانند برق رفع شده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر ادامه داد: در ۲۵ کیلومتری جاده اهر – مشکین‌شهر نیز مجموعه‌ای بین‌راهی احداث‌شده که دارای نمازخانه و سرویس بهداشتی جداگانه است و به‌صورت مداوم بر آن نظارت می‌شود.

باقرپور همچنین گفت: طبق بخشنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هر مجموعه بین‌راهی باید دارای نمازخانه و سرویس بهداشتی باشد که در این راستا غذاخوری بین‌راهی نقدوز نیز از این امر مثتثنی نیست و این نمازخانه و سرویس بهداشتی آن نیز آماده استفاده مسافران بین‌راهی است.

وی افزود: در امامزاده سیدلر نیز نمازخانه و سرویس بهداشتی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر احداث‌شده و یکی از اهالی روستا نیز به‌عنوان متولی به این مجموعه رسیدگی می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر در پایان عنوان داشت: ما در محورهای اهر – مشکین‌شهر به دلیل عدم وجود غذاخوری و تردد بسیار زیاد با عدم وجود امکانات رفاهی روبرو هستیم، نمازخانه و سرویس بهداشتی در مجموعه کمپ سد ستارخان در محور اهر – ورزقان به‌صورت شبانه‌روزی دایر است، در محور اهر – کلیبر نمازخانه و سرویس بهداشتی‌های جایگاه‌های بنزین مشکل را رفع نموده‌اند ولی در محور اهر – هوراند و به‌ویژه در گردنه سامبران وجود امکانات رفاهی در زمان‌های پرتردد مسافران در فصل تابستان احداث یک مجتمع خدماتی ضروری است.