به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، پرویز محمدزاده در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اقتصادی وزارت کشور تشکیل شد، به تشریح عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان پرداخت و اظهار کرد: این ستاد در سال گذشته ۳۰ جلسه برگزار کرده که ماحصل این جلسات ۱۷۶ مصوبه بوده است.

وی احداث کارخانه تولید کنستانتره مس انجرد را جزو پروژه‎های نمونه بخش خصوصی اقتصاد مقاومتی در بین استان‎های کشور خواند و افزود: این پروژه موفق اقتصاد مقاومتی موجب تکمیل زنجیره ارزش در استان شده و در تامین بخشی از کنسانتره مس پروژه کاتد موثر خواهد بود.

محمدزاده گفت: با انجام اکتشافات تکمیلی در معدن، ذخیره به میزان ۳۰۰ میلیون تن کانسنگ سولفوری با عیار متوسط ۰٫۸۵ درصد تخمین زده شده است.

معاون توسعه و برنامه‎ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی افزود: این معدن از نوع کانسارهای پرفیری بوده و به روش روباز استخراج می‎شود؛ با در نظر گرفتن پتانسیل‌های این معدن، توسعه و احداث طرح‎های زنجیره کامل تولید مس از اهداف استراتژیک است.

وی با بیان اینکه تولید معدن برای تامین خوراک کارخانه تغلیظ فاز اول ۳۰ هزار تن کانسنگ در سال برنامه‎ریزی شده است، افزود: بخش خصوصی به مبلغ ۳۰ میلیون یورو و ۲۵۰۰ میلیارد ریال در این معدن سرمایه‎گذاری کرده است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی در ادامه «طراحی سیستم زیرساخت اطلاعات مکانی(SDI) »، «تدوین برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی استان (دومین سند تدبیر توسعه)» و «اجرای برنامه‌های کارگروه‌های پنج گانه اقتصاد مقاومتی» را مهمترین پروژه‌های بخش دولتی اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان‎شرقی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: پروژه زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI)  در سال ۱۳۹۶ یکی از پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رییس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام شد و سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان به عنوان کارفرما و گروه GIS دانشگاه تبریز نیز به عنوان مشاور طرح فوق تعیین شده است.
وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی مثل دوباره‌کاری و موازی‎کاری در تولید اطلاعات و اعمال هزینه‌های سنگین بر دستگاه‌های اجرایی در موارد متعدد، ناآگاهی از موجودیت اطلاعاتی و محتوای آنها، عدم تطابق اطلاعات موجود با نیاز کاربران در بسیاری از دستگاه‌ها، نبود استانداردهای لازم در تهیه اطلاعات و مسائلی از این قبیل ضروت ایجاد زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI)  را اثبات می‎کند.

محمدزاده متذکر شد: براساس نتایج طرح، تنها ۱۶دستگاه در سطح استان بیش از۹۰ درصد از لایه‎های اطلاعات مکانی را تولید و استفاده می‎کنند.

وی ادامه داد: در برخی از دستگاه‎ها با وجود حجم بالای نقشه و اطلاعات مکانی (SDI)  های سازمانی تشکیل نشده است و نیاز به ایجاد (SDI)  های سازمانی درآنها ضروری است.