به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر شجاعی در آیین مراسم افتتاح باشگاه فرهنگیان شهرستان اهر اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه باشگاه فرهنگیان شهرستان اهر در سال ۷۸ آغاز و تا سال ۹۲ متوقف شده بود و سال گذشته علی رغم اینکه شرایط محیا نبود ولی مدیرکل آموزش و پرورش استان طی بازدید ادامه عملیات اجرایی این پروژه را کلید زدند.

وی افزود: باشگاه فرهنگیان شهرستان اهر با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع و در سه طبقه احداث شده به طوری طبق سوم این ساختمان را سوئیت های اقامتی تشکیل می دهد اما همچنان نیمه تمام است امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم از سوی وزارت آموزش و پرورش بتوانیم این قسمت را نیز تکمیل کنیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر، مدرسه های ۱۲ کلاسه آیت الله صدوقی م معلمان فداکار، ۶ کلاسه میر رحیم سیدی، ۶ کلاسه مهندس حاج یحی دهقانی در روستای سراجه لو، ۳ کلاسه روستای یاورکندی، ۳ کلایه روستای قلندر، دو کلاسه روستای شنقوش آباد، یک کلاسه روستای دهستان، کوسه لار و هلان از جمله مدارس احداث شده طی یک سال گذشته در شهرستان اهر برشمرد.

شجاعی اضافه کرد: مدارس روستاهای ملالار، دیزبین، یایجلو و حصار سیدلر در حال حاضر در حال احداث هستند و انشالله به زودی مورد بهره برداری خواهند گرفت و مدارس روستاهای پیره یوسفیان، صومعه و برمیس کلنگ زنی شده است.

وی از احداث ۱۸ باب مدرسه طی یک سال گذشته در مناطق شهری و روستایی شهرستان اهر خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش اهر با تاکید بر اینکه علی رغم تمامی تلاش ها هنوز دانش آموزان ۲۵ روستای شهرستان اهر در کانکس تحصیل می کنند، تصریح کرد: علاوه بر این ها ۸ مدرسه در شهر اهر که بر اثر زلزله سال ۹۱ آسیب دیده بودند و هم اکنون در حالت تخریبی باقی مانده اند.

شجاعی یادآور شد: تمامی کم و کاستی ها مزید بر علت می شود که ما جشنواره خیرین مدرسه یار شهرستان اهر را با رویکرد تجهیز مدارس و هنرستان ها در تهران برگزار کنیم امیدواریم با این جشنواره حداقل بتوانیم بخشی از نیازهایمان را تامین کنیم.