محمد اسدی مدیر جهاد کشاورزی اهر در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به اینکه طی سال جاری ۷۷ هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز شده است، اظهار کرد: شهرستان اهر نزدیک به ۷۴ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که هرساله از این اراضی ۲۵ هزار هکتار به کشت گندم اختصاص می‌یابد و در ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار جو کاشت می‌شود.

وی از توزیع نزدیک یک هزار تن بذر اصلاح‌شده در شهرستان اهر خبر داد، افزود: تا به امروز نزدیک به ۱ هزار تن بذر اصلاح‌شده از شرکت تولید بذور اریس خریداری و در اختیار کشاورزان قرار داده‌ایم و علاوه بر آن ۲ هزار و ۴۷۰ تن از انواع کود توسط عاملین تهیه و در بین کشاورزان این کودها را توزیع کرده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر اضافه کرد: عملیات کشاورزی حفاظتی در سطح ۳ هزار و ۸۹۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اهر توسط صورت پذیرفته، کشاورزی حفاظتی یعنی ۳۰ درصد محصول و یا ساقه علوفه را در زمین زراعی نگه‌داریم و آن را شخم بزنیم که این امر باعث می‌شود تا ذخیره آب در همان زمین افزایش‌یافته و بافت فیزیکی خاک را اصلاح می‌کند.

اجرای طرح ساماندهی اراضی دیم در سطح ۱۴ هزار هکتار

اسدی بابیان این‌که طرح ساماندهی اراضی دیم در سطح ۱۴ هزار هکتار توسط کارشناسان پهنه جهاد کشاورزی عملیاتی شده است، تصریح کرد: در بخش زراعت در طول ۹ ماهه سال جاری طرح ساماندهی اراضی دیم در سطح ۱۴ هزار هکتار انجام‌شده است.

وی از بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی روستاهای قلعه شامی، دامن آباد و قزلجا شامی شهرستان اهر خبر داد، گفت: برای بهسازی این کانال‌ها ۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال در حوزه آب و خاک هزینه کرده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با تأکید بر این‌که جاده بین مزارع در روستاهای زگلیگ، کسانق و تمامی روستاهای حومه شرق و مرکزی احداث شده است، گفت: امسال در ۴۸ روستا ۶۵۰ کیلومتر جاده بین مزارع و با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان احداث کرده‌ایم و هدف از احداث این جاده‌ها تسهیل در رفت و آمد کشاورزان به اراضی زراعی و انتقال آسان محصولات کشاورزی به روستا و شهر اهر بود.

اسدی همچنین در پایان از کشت الگویی گیاهان دارویی در سطح ۲۰۰۰ مترمربع در شهرستان اهر خبر داد، خاطرنشان کرد: توسعه کشت گل محمدی در سطح ۴ هزار مترمربع و ۴ هزار اصله گل محمدی در بین زارعین این شهرستان توزیع کرده‌ایم.

انتهای پیام/