به گزارش خبرنگار اهرامروز، رقیه نعیمی در دیدار معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با نواب رؤسای هیأت های ورزشی شهرستان‌های اهر و هریس با اشاره به اینکه اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده از باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی باعث تعطیلی باشگاه‌های ورزشی در شهرستان‌ها می‌شود، اظهار داشت: حدوداً از سال‌جاری امور مالیاتی باشگاه‌های ورزشی را ملزم به پرداخت مالیات کرده در حالی که باشگاه‌های ورزشی اهر درآمدی ندارند تا مالیات هم بپردازند.

 افزود: اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده از باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی شهرستان اهر در حالی صورت می‌گیرد که هیچ توجهی به بحث درآمدی آن‌ها ندارند و همین امر موجب شده تا برخی از باشگاه‌ها نسبت به تعطیلی اقدام کنند.

وی ادامه داد: مدیران باشگاه‌های ورزشی شهرستان اهر از مراجع مختلف از جمله دستگاه قضایی، امور مالیاتی، فرمانداری و استانداری آذربایجان‌شرقی پیگیری‌های بسیاری انجام داده‌اند اما متأسفانه تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان اهر بابیان اینکه بانوان اهری در اکثر برنامه‌های فرهنگی و ورزشی مشارکت می‌کنند، بیان کرد: تنها مشکلی که در حوزه ورزش بانوان شهرستان‌ها مشاهده می‌شود که اهر نیز از آن مستثنی نیست نبود اعتبار برای برگزاری برنامه‌هاست به‌طوری که برخی برنامه‌ها بدون نیاز به منابع مالی انجام می‌گیرد اما برخی‌ها برگزاری آن مستلزم هزینه است که نداریم.

نعیمی اضافه کرد: بانوان اهری در همایش‌های پیاده‌روی همگانی به‌صورت اختصاصی یا خانوادگی حضور فعالی دارند ولی در مجموع برگزاری هرگونه برنامه ورزشی نیازمند آن است که هزینه کنیم صدالبته که با دست‌خالی نمی‌توان به اهداف نهایی دست‌یافت.