به گزارش خبرنگار اهرامروز، صاحبه حاتم زاده نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در سطح شهرستان دو کتابخانه عمومی با بیش از ۵۸ هزار عنوان جلد کتاب داریم، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴ هزار و یک‌صد نفر در کتابخانه‌های عمومی اهر به‌عنوان اعضای فعال از خدمات کتابخانه‌ها بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: به‌طور میانگین اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی اهر نزدیک به ۵ هزار جلد کتاب را به امانت استفاده می‌کنند و تعداد مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های اهر به‌طور میانگین ماهانه به ۱۴ هزار نفر می‌رسد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر برگزاری برنامه‌های فرهنگی را جزو محورهای فعالیت کتابخانه‌های عمومی اهر عنوان کرد، گفت: هر ماه در مناسبت‌های مختلف نشست کتاب‌خوان، جمع خوانی کتاب، آموزش نقاشی، قصه‌گویی و سایر فعالیت‌ها را با حضور اعضای فعال کتابخانه در تحت عنوان برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌کنیم.

حاتم زاده بابیان اینکه اولین کتابخانه مشارکتی شهرستان اهر در اداره زندان مستقر است، یادآور شد: بر اساس توافقاتی که انجام‌شده قرار است طی توافقی با نهاد کتابخانه‌ها، دومین کتابخانه مشارکتی در طبقه فوقانی مساجد صاحب امر که بیش از ۴ هزار جلد کتاب دارد راه‌اندازی شود.