به گزارش خبرنگار اهرامروز، قادر رمضان پور در نشست مشترک دانش آموزان مدارس شبانه‌روزی اهر با نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مدارس شبانه‌روزی نبود شاید تأمین هزینه اجاره‌بهای مسکن و تغذیه دانش آموزان روستایی برای خانواده‌ها شرایط سختی را به وجود می‌آورد و حتی می‌دانیم که اغلب خانواده‌های روستایی به لحاظ شرایط مالی نمی‌توانند این موقعیت را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان روستایی با استعداد آینده‌سازان کشور هستند، افزود: انتظاری که خانواده‌ها و مسئولان از دانش آموزان دارند این است که بدون هیچ دغدغه‌ای به تحصیل مشغول باشند چراکه دانش آموزان آینده کشور را می‌سازند.

مدیر آموزش و پرورش اهر ادامه داد: اگر به ریشه مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی نگاه کنیم می‌بینیم رگ و ریشه روستایی دارند لذا اگر شما دانش آموزان با همت و پشتکار درس بخوانید ضمن این‌که در آینده موفقیت‌هایی را کسب می‌کنید بلکه شما مدیریت کشور را به دست خواهید گرفت.

رمضان پور در ادامه سخنان خود از دانش آموزان روستایی خواست تا بازماندگان از تحصیل در روستاها و محل سکونت خود را به آموزش و پرورش اهر معرفی کنند و گفت: آموزش و پرورش اهر آمادگی دارد تا از بازماندگان از تحصیل را مجدداً به عرصه تعلیم و تربیت بازگرداند و حتی حاضریم با حضور در محل سکونتشان زمینه تحصیل مجدد آن‌ها را فراهم کنیم.

وی بابیان اینکه آمار بازمانده از تحصیل شهرستان اهر در مقایسه با آمار استانی کمتر است، تأکید کرد: متأسفانه در برخی از روستاهای شهرستان اهر والدین به دختران بعد از اتمام دوره ششم یا راهنمایی اجازه ادامه تحصیل را در شهر نمی‌دهند و از دیگر عوامل بازماندگان از تحصیل بین دختران روستایی ازدواج زودهنگام است.

مدیر آموزش و پرورش اهر از تدریس رشته انسانی در مدرسه شبانه‌روزی زهراء مردانی آذر از سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ خبر داد و گفت: فشار خانواده‌ها برای تحصیل دانش آموزان در رشته تجربی بیش از اندازه است و دانش آموزان سخت برای قبولی در این رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش تسنیم، دانش آموزان مدارس شبانه‌روزی اهر در خصوص علت تحویل دیرهنگام کتاب، حذف کنکور، گرانی کالا و تورم، تأمین و راه‌اندازی سیستم گرمایشی مدارس از جمله موارد مطروحه از سوی دانش آموزان روستایی بود.

انتهای پیام/