به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر شجاعی در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به اینکه در راستای حمایت از کالای ایرانی، لباس دانش‌آموزان دختر و پسر در سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ از تولیدی‌های شهرستان اهر تأمین می‌شود، اظهار داشت: طبق جلساتی که با تولیدکنندگان، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات داشتیم مدیران مدارس حق دخالت در خرید و فروش لباس دانش‌آموزان ندارند و فقط می‌توانند در رنگ لباس‌ها اظهارنظر کنند.

وی، آزمون استعدادهای درخشان نمونه، کنکور سراسری، انتخاب مدیران مدارس، استخدام، تست هوش از دانش‌آموزان دوره اول برای ورود به مدارس سمپاد را از جمله آزمون‌های برگزار شده در سال‌جاری در شهرستان اهر ذکر کرد.

مدیر آموزش و پرورش اهر در ادامه بابیان اینکه اگر روند سامان‌دهی فضاهای آموزشی در اهر با رویه فعلی ادامه یابد با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم، گفت: با توجه به افزایش ۳۵ کلاس هنرستانی و یک کلاس در دوره نظری و با استقرار پایه دوازدهم، لازم است تا فضاهای آموزشی شهرستان اهر را سامان‌دهی کنیم.

شجاعی ادامه داد: در راستای ساماندهی فضاهای آموزشی، برخی از هنرستان‌ها سه نوبته، برخی مدارس دو شیفته و برخی دیگر از مدارس شهرستان اهر نیز نیاز به تغییر محل خواهند داشت اما اگر مدرسه ۱۸ کلاسه خیرساز تا آغاز سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ تکمیل و مورد بهره‌برداری نگیرد از لحاظ فضاهای آموزشی مشکلاتمان دوچندان می‌شود.

وی تأکید کرد: عملیات اجرایی مدرسه ۱۸ کلاسه خیرساز از سال ۹۱ آغاز شده در صورتی که اگر مراحل احداث آن به‌طور عادی پیش می‌رفت می‌بایست تاکنون به بهره‌برداری می‌رسید، اما متأسفانه تاکنون خیر بزرگوار نتوانسته به قول خود عمل کند، این در حالی است که اگر این مدرسه تکمیل نشود مجبور هستیم تا برای هنرستان خوارزمی یک مجوز نوبت دوم را اخذ کنیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر بر لزوم تغییر محل هنرستان خوارزمی دو شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: طبق ارزیابی که انجام داده‌ایم دبیرستان نمونه توحید فعلی را جهت استقرار هنرستان خوارزمی دو به‌صورت پیشنهادی در نظر گرفته‌ایم و لازم است تا دبیرستان نمونه توحید به ساختمان دبستان عمله زاده نقل‌مکان کند.

شجاعی به علل ترک تحصیل دانش‌آموزان دختر روستایی شهرستان اهر در دوره متوسطه اشاره کرد و یادآور شد: در برخی از روستاهای پر جمعیت مشکل فضای آموزشی داریم و در برخی روستاها به بهانه این‌که مدارس خارج از محدوده روستاهاست دختران به این بهانه ترک تحصیل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه ازدواج زودهنگام در روستاهای شهرستان اهر مانع از تحصیل دانش‌آموزان دختر می‌شود، گفت: متأسفانه در برخی از روستاهای اهر دانش‌آموزان دختر در مقطع چهارم ابتدایی ازدواج می‌کنند هرچند ما با ازدواج مخالف نیستیم اما ازدواج دختران در ۱۰ سالگی غیر معقول است چون دختری که تازه به سن تکلیف رسیده هنوز درک درستی از مسائل زندگی مشترک ندارد.

مدیر آموزش و پرورش اهر خاطرنشان کرد: معتقدیم اغلب طلاق‌ها در زوجین سنین کم به دلیل عدم آشنایی آن‌ها با زندگی مشترک صورت می‌گیرد و نهایت بیشترین آسیب طلاق به دختران وارد می‌شود و گاهاً بعد از ازدواج همسران مانع از تحصیل می‌شوند ولی دراین‌باره آموزش و پرورش اهر اعلام آمادگی کرده در صورتی که نمی‌توانند در کلاس‌ها حضور یابند می‌توانند در امتحانات شرکت کنند.

شجاعی تصریح کرد: به جهت جلوگیری از ترک تحصیلی دانش‌آموزان دختر روستایی و آسیب‌های اجتماعی لازم می‌دانیم تا نشست مشترکی با روستائیان و مسئولان شهرستان اهر در روستاها برگزار کنیم چراکه تحصیل دانش‌آموزان روستایی و جلوگیری از ترک تحصیل آن‌ها برای آموزش و پرورش اهر مهم است.

انتهای پیام/