به گزارش خبرنگار اهرامروز، مجید خدابخش طی نخستین سفر شهرستانی خود به شهرستان اهر از واحدهای صنعتی و تولیدی شرکت غزال ارسباران، شرکت تولیدی ماشین‌آلات کشاورزی و پروژه نیمه‌تمام کارخانه قند قانع بازدید و در جریان مسائل و مشکلات این واحدهای تولیدی قرار گرفت.

شرکت تولیدی ماشین‌آلات کشاورزی از سال ۸۰ فعالیت خود را آغاز و از سال ۹۳ در شهرک صنعتی اهر مستقر و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد، این شرکت تولیدی بدون استفاده از تسهیلات بانکی و با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد تومانی برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

شرکت سورتینگ غزال ارسباران دارای سردخانه ۱۰ هزار تنی میوه و سورتینگ است که در این شرکت میوه باغداران و سایر محصولات کشاورزی به‌صورت بسته‌بندی به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و ارمنستان صادر می‌کند که صادرات این شرکت سالانه به ۱۴ میلیون دلار می‌رسد و از مزیت‌های شرکت غزال ارسباران می‌توان به اشتغال‌زایی برای نزدیک به ۲۰۰ نفر از جوانان بیکار اشاره کرد.

پروژه کارخانه قند قانع یکی از بزرگ‌ترین کارخانجات تولید قند در آذربایجان شرقی و شمال غرب کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی متأسفانه به دلیل عدم همکاری بانک عامل در پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی به‌صورت نیمه‌تمام مانده است.

در حال حاضر دستگاه‌های این کارخانه در گمرک بوده که در صورت دریافت تسهیلات درخواستی و پرداخت هزینه دستگاه‌های خریداری‌شده به کشور وارد می‌شود و گشایشی در ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار اهری خواهد شد به‌طوری با راه‌اندازی این کارخانه برای ۵۰۰ نفر از جوانان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/