به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام مسعود مهدوی در جلسه هماهنگی پنجمین یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران که در فرمانداری هوراند با حضور ائمه جمعه و فرمانداران ارسباران برگزار شد، اظهار داشت: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بر این منوال است تا مردم و مسئولان را که اگر خواب باشند بیدار کنند و با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن همچنان بر علیه انقلاب و نظام توطئه‌های بی‌شماری انجام می‌دهد.

وی افزود: اغتشاشات اخیر که در سراسر کشور برنامه‌ریزی‌شده بود و بحث دروایش که در خیابان پاسداران تهران اتفاق افتاد نشان می‌دهد که تحولاتی در جامعه اسلامی رخ می‌دهد و اینکه چرا مقام معظم رهبری این روزها بیشتر بحث انقلابی بودن را به‌پیش می‌کشند؟ خوب ۴۰ سال پیش انقلاب شد و به پیروزی رسیدیم و این واژه “انقلابی بودن” به نظر بنده جهت خاصی دارد.

امام جمعه ورزقان بابیان اینکه تفکر انقلابی از جمله تفکراتی است که دشمن به‌شدت از گسترش آن هراس دارد، ادامه داد: شست و شوی مغزی جوانان و دانشجویان توسط بدخواهان نظام جمهوری اسلامی نیز برگرفته از دشمنی دشمنان با تفکر انقلابی است و متأسفانه این روزها برای انحراف جوانان از خط ولایت و انقلاب در تلاش‌اند تا سخنان پرگهر و شخصیت امام خمینی(ره) را تحریف کنند.

مهدوی اضافه کرد: واقعیت این است که دشمنان در تحولات اخیر رأس نظام جمهوری اسلامی را نشانه گرفته‌اند و رفته‌رفته سعی دارند تا اما راحل را از چشم ملت بی اندازند حتی کار را به‌جایی رسانده‌اند که شهدا و دفاع مقدس، دفاع در سوریه، شهدای مدافع حرم را به تمسخر گرفته‌اند درحالی‌که شعار نه غزه نه لبنان حاکی از دشمنی با تفکر انقلابی اسلامی و نظام است.

وی با اشاره به اینکه در بحث برگزاری یادواره‌های شهدا باید از خمودگی و رکود خارج شویم، گفت: حال دیگر در یادواره‌های شهدا سخنرانی‌های خسته‌کننده جواب نمی‌دهد شاید در یادواره شهدای منطقه ارسباران مسئولان استانی می‌آید جذابیتی برای مردم داشته باشد اما باید واقعیت‌ها را قبول کرده و جوانان را اغنا نماییم یعنی می‌بایست دوران دفاع مقدس، ارزش شهدا را تبیین شود.

امام جمعه ورزقان گفت: اخیراً دانشجویی در یکی از دانشگاه‌های تبریز مدعی شده که جزو منافقین بوده و به منافقین خدمت خواهد کرد درحالی‌که دانشگاهی که این دانشجو در آن تحصیل می‌کند دانشگاهی در حوزه تربیت معارف اسلامی است در این میان لازم تا مشکل ریشه‌یابی شود چراکه دشمن با شست و شوی مغزی می‌تواند در برخی‌ها تأثیرگذاری کند ما نیز باید با ایجاد جذابیت بر جوانان تأثیرگذار باشیم.

وی با تأکید بر اینکه سخنرانی و مرثیه‌خوانی در یادواره‌های شهدا کفایت نمی‌کند، ابراز داشت: جامعه اکنون به رفتارهای ائمه جمعه حساس است همان‌طور که رفتارهای نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی اثرگذاری خوبی داشته همان اندازه نیز مردم به خودرویی که فلان امام جمعه بر آن سوار توجه می‌کنند در همین راستا لازم می‌دانیم تا بر اعمالمان دقت و توجه ویژه‌ای کنیم تا بهانه‌ای در دست دشمن نشود.

مهدوی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و حتی موسیقی در یادواره‌ها شهدا تأکید کرد و افزود: مثلاً مردم شبکه‌های ماهواره‌ای بیشتر از برنامه‌های صدا و سیما ترجیح می‌دهند و می‌گویند تنوع و جذابیت در برنامه‌های رسانه ملی وجود ندارد لذا نباید کاری کنیم وقتی یادواره شهدا گفته می‌شود گریه و مرثیه‌خوانی یاد مردم بیفتد بلکه باید یادواره شهدا تداعی‌کننده ایثار، حماسه و انقلابی بودن باشد.

امام جمعه ورزقان با اشاره به اینکه استفاده از تئاتر، موسیقی و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در یادواره شهدا جذابیت می‌بخشد، گفت: یعنی می‌بایست کاری کنیم یادواره شهدا جنبه فرهنگی و هنری به خود گیرد و با استفاده از این ایده پردازی حتی می‌توان جوانان غیر بسیجی را مجذوب شهدا و یادواره‌های شهدا کرد.

انتهای پیام/