به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی حسن‌زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر بابیان اینکه قرار گرفتن نزاع فردی و دسته‌جمعی در ردیف اول جرائم ده‌گانه شهرستان نیاز به ریشه‌یابی دارد، اظهار داشت: وقتی نزاع فردی یا دسته‌جمعی صورت می‌گیرد نشان می‌دهد که آستانه تحمل مردم کمتر شده و این موضوع یک موضوع روانشناسی است.

معاون فرماندار شهرستان اهر افزود: رانندگی بیان‌گر رفتار فکری افراد است البته باید توجه داشت که بروز مشکلات اجتماعی اشتغال و معیشت هم نقش بسزایی دارد.

وی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی درزمینهٔ جلوگیری از بروز نزاع فردی یا گروه را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌ها در کنار برنامه‌هایی که برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهند برخی برنامه‌ها را نیز در جهت فرهنگ‌سازی انجام دهند.

حسن‌زاده، بهره‌گیری از ظرفیت‌های روحانیت و منابر مساجد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را جزو ضروریات برشمرد، ادامه داد: دانشگاه‌ها که پیش از فارغ‌التحصیلی از دانشجویان پایان‌نامه می‌خواهند می‌تواند زمینه‌ای باشد تا از این طریق دانشجویان را به آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی علل وقوع جرائم ازجمله نزاع فردی ترغیب شوند.

معاون فرماندار شهرستان اهر در ادامه در پاسخ به انتقاد رئیس دادگستری اهر از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی گفت: در جلسه شورای ترافیک مقررشده تا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اصلاح شوند و خرابی‌های آن را رفع کنند.

وی در پاسخ به انتقاد شهردار اهر در خصوص عدم همکاری دستگاه‌ها و افراد در اجرای طرح پارکبانی گفت: طرح پارکبانی بدون آن‌که زیرساختی فراهم شود اجرا شد و همین امر باعث نارضایتی شده بود.

انتهای پیام/