به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد اسدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر، اظهار کرد: بخش کشاورزی ظرفیت بالقوه‌ای در بهره‌گیری و گسترش مشاغل خانگی در روستاها را دارد چراکه روستائیان در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در بخش کشاورزی نقش مؤثری را می‌توانند ایفاء کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: بخش کشاورزی با دامنه گسترده و زیرمجموعه‌های مختلف می‌تواند مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی را در روستاها بیشتر از سایر بخش‌ها جلوه داده و تحقق بخشد.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در راستای تسهیل در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی مجوزهای لازم را صادر می‌کند، افزود: در هر یک از بخش‌های زیرمجموعه جهاد کشاورزی هر یک از متقاضیان و بهره‌برداران در خصوص صدور مجوز مشکلی داشته باشند ما آن مشکل را حل می‌کنیم تا حداقل بخشی از موانع پیش رو و مشکلات آن‌ها برطرف کنیم.

اسدی اصلی‌ترین مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های جهاد کشاورزی را عدم بازاریابی و فروش محصولات عنوان کرد، گفت: اگر تعاونی‌ها و دستگاه‌ها ذی‌ربط استانی بتوانند ورود پیداکرده و محصولات تولیدی تولیدکنندگان شهرستانی خریداری و به فروش برسانند بخش عمده‌ای از مشکلات تولیدکنندگان رفع و دیگر دغدغه‌ای در این زمینه نخواهند داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از صدور ۳۵ مجوز طرح مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد، بیان کرد: در طول سال جاری علاوه بر صدور مجوز مشاغل خانگی، بلکه مجوز ۲۵ طرح را نیز تمدید کرده‌ایم و از طرفی ۷۰ طرح مشاغل خانگی با اشتغال ۳۹۸ نفر را جهت بهره‌مندی و دریافت تسهیلات پشتیبانی تکمیل پرونده و به دستگاه مربوطه ارجاع داده‌ایم.

وی بابیان اینکه سعی ما بر این است که بتوانیم از طریق مختلف اشتغال پایدار در روستاها داشته باشیم، ابراز داشت: اغلب روستائیان برای انجام امور اداری جهت دریافت تسهیلات کیلومترها راه طی می‌کنند و اغلب از کندی مراحل اداری در بانک‌ها گله‌مندند، اگر بانک‌ها در انجام امور روستائیان تسهیل بخشند بسیاری از مشکلات حل می‌شود و این‌که برای مشکلی کوچک مجدداً روستایی به شهر اهر کشانده و باعث نارضایتی آن‌ها شویم به اعتقاد بنده اصلاً درست نیست.

انتهای پیام/