به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در نشست اصناف و کسبه، بازاریان و صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی شهرستان اهر با مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی که در فرمانداری اهر برگزار شد، اظهار کرد: در پی سفر استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان و دیدار با صاحبان صنایع، کارآفرینان و اصناف مقررشده بود تا مشکلات این حوزه در خصوص مالیات بررسی و نتیجه اعلام شود.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه میزان پرداخت مالیات در این شهرستان نیازمند آسیب‌شناسی و بررسی مشکلات مردم در این زمینه است، افزود: اصناف شهرستان اهر در مقایسه با سایر شهرستان‌ها می‌توان به‌عنوان فعال‌ترین اصناف یاد کرد.

وی ادامه داد: اصناف شهرستان اهر در دوران دفاع مقدس شهید، جانباز و آزاده متعددی را در راه سرافرازی و سربلندی مین اسلامی تقدیم کرده و این نشان‌دهنده آن است که اصناف شهرستان در تمامی صحنه‌های انقلاب و نظام نقش بی‌بدیلی داشته است و از طرفی هم در جریان زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران اولین گروهی که در تأمین نیازهای زلزله‌زدگان مشارکت داشت همین اصناف بود.

محمودی بابیان اینکه اصناف و کسبه به دلیل آن‌که گفته می‌شود مالیات مضاعفی پرداخت می‌کنند مشکلاتی دارند که مسئولین بایستی به این مشکلات گوش فرا دهند، گفت: دلیل بیان مشکلات مالیاتی این نیست که اصناف با پرداخت مالیات مخالف هستند در حالی که این‌گونه نیست بلکه اصناف جزو اولین گروهی هستند که برای پرداخت مالیات اقدام می‌کنند ولی در این خصوص برخی ابهامات وجود دارد.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: پرداخت مالیات برای هر دو طرف مردم و دولت منفعت دارد چراکه با پرداخت مالیات دولت می‌تواند امنیت جامعه و بازار و زیرساخت‌ها را تأمین می‌کند و این دو لازم و ملزوم همدیگر هستند، امیدواریم مدیرکل امور مالیاتی استان هر یک از مشکلات در استان قابل‌حل بوده را حل و اگر حل نمی‌شود به سازمان مربوطه ارجاع دهد تا گشایشی را در جهت رفع مشکلات اصناف و کارآفرینان باشیم.

وی با ذکر اینکه ما موظف و مکلف شده‌ایم تا مسائل و مشکلات اصناف، بازاریان و کارآفرینان را پیگیری و حل کنیم، بیان داشت: مسائل، مشکلات و ابهاماتی که مطرح شد رئیس امور مالیاتی شهرستان اهر نیز این مسائل و ابهامات را به‌طور شفاف پیگیری و اطلاع‌رسانی کند و بنده نیز در این زمینه آماده هرگونه همکاری برای حل مشکلات این قشر هستم.

محمودی ابراز داشت: اجرای قانون امور مالیاتی در جای خود مهم است و اینکه باید نحوه پرداخت مالیات و عوارض ارزش بر افزوده به مؤدیان آموزش و اطلاع‌رسانی شود نیز در جای خود مهم و حائز اهمیت است البته به آن روزی امید داریم که اقتصاد کشورمان از متکی به نفت درآمده خارج‌شده و به اقتصاد بدون نفت برسیم.

انتهای پیام/