به گزارش خبرنگار اهرامروز ،  احمد نیک‌نفس در جلسه مشترک رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی با مسئولان شهرستان اهر ضمن اعلام اینکه محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی روستاها از سیاست‌ها و اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید است، اظهار داشت: نهاد شورا ریشه قرآنی و دینی دارد و هدف وجود شورا رو روستاها واگذاری امورات به خود مردم می‌باشد که طبق آن مردم در روستاها نقش‌آفرینی کرده و در سرنوشت خود و اهالی نقش مؤثری داشته باشند.

وی افزود: رونق اقتصادی در روستاها از دیگر وظایف مدیران دولتی در شهرستان‌ها بوده که دولت این وظیفه را بر دوش کارگذاران گذاشته است.

بخشدار بخش مرکزی اهر در ادامه با اشاره اینکه در سال گذشته اقدامات و فعالیت‌های مؤثری در روستاهای شهرستان اهر انجام گرفت و مردم آن را به عینه مشاهده کردند، افزود: هدایت و دفع آب‌های سطحی، جدول‌گذاری و احداث کانال، بهسازی مسیرهای عبور و مرور، بازنگری و اصلاح طرح هادی، ساماندهی آرامستان ها از اقدامات مهم در روستاها طی سال گذشته بود.

نیک‌نفس همچنین ضمن بیان اینکه در سال گذشته برای تأمین آب شرب روستایی اقدامات خوبی انجام گرفت‌ و آب شرب برخی از روستاها تأمین شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع توسط جهاد کشاورزی در اکثر روستاهای شهرستان اهر احداث شد که باعث ایجاد تسهیل در رفت و آمد روستاییان به مزارع گردید.

ناحیه صنعتی در روستای ورگهان شهرستان اهر کلنگ زنی می شود

وی در خصوص ایجاد ناحیه صنعتی در روستاها نیز تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان‌ها و ادارات ذی‌ربط، احداث ناحیه صنعتی در روستای ورگهان برای کمک به اقتصاد روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها کلنگ زنی خواهد شد.

بخشدار بخش مرکزی اهر در ادامه با اشاره به اینکه روستائیان استحقاق بهره‌مندی از تمامی خدمات دولتی را دارند، افزود: بایستی از هر تلاشی برای ارائه خدمات به روستائیان و به‌ویژه جوانان روستایی دریغ نکنیم.

احمد نیک‌نفس ضمن بیان اینکه با همدلی و وحدت می‌توان هرساله در روستاها اقدامات مؤثر و مثبتی انجام داد، گفت: از دهیارها و اعضای شوراهای اسلامی روستاها خواهشمندیم طبق وظایف محول شده، اعتبارات را به‌هیچ‌عنوان تجمیع نکنند و در محل خود هزینه شود تا بتوان رضایت مردم و اهالی روستاها را که از اهداف نظام و دولت است، جلب نمائیم.

وی در پایان ضمن انتقاد از اینکه تعداد روستاها در شهرستان اهر بیشتر از سایر شهرستان‌ها بوده ولی فقط یک بخش دارد، خاطرنشان کرد: از مسئولان ذی‌ربط در تقسیمات کشوری خواهشمندیم در خصوص افزایش تعداد بخش‌های شهرستان اهر تجدیدنظر کرده تا با افرایش بخش‌ها بتوان خدمات بهتری و بیشتری به مردم و اهالی روستاها ارائه داد.