به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر با اشاره به اینکه توزیع عادلانه اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری در این روستاهای شهرستان اهر مورد تأکید دولت است، اظهار داشت: دولت به لحاظ اینکه روستاهای فاقد دهیاری در ریل توسعه عمرانی و آبادانی قرار گیرد از سال گذشته شروع به تخصیص اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری کرده است.

وی افزود: در تخصیص اعتبارات به روستاهای فاقد دهیاری شهرستان اهر، روستاهای کم برخوردار و محروم، روستاهای دارای زمینه توسعه، مهاجرت معکوس و پیشرفت دارند در اولویت هستند.

فرماندار شهرستان اهر از تخصیص اعتبار یک میلیارد ریالی به جهت اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری این شهرستان خبر داد.

محمودی بابیان اینکه تعداد روستاهای فاقد دهیاری شهرستان هوراند نسبت به شهرستان اهر بیشتر است، گفت: بر همین اساس وقتی اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری واریز می‌شود ۶۰ درصد این اعتبارات به شهرستان هوراند و ۴۰ درصد برای روستاهای اهر تخصیص می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته پروژه‌هایی به ارزش ۲۶۱ میلیون تومان در روستاهای فاقد دهیاری شهرستان اهر به تصویب و اجرا شده است، گفت: در این میان با توجه به اینکه هنوز فرصت برای جذب اعتبارات سال‌جاری وجود دارد بایستی دستگاه‌های ذی‌ربط با تعریف پروژه برای جذب اعتبارات باقی‌مانده سال گذشته تلاش کنند.

فرماندار شهرستان اهر تأکید کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی که در روستاهای فاقد دهیاری شهرستان اهر اجرا می‌شود از طریق مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی احداث می‌شود و اغلب مردم روستاها علاقه‌مند به مشارکت در طرح‌های عمران و آبادانی روستاها هستند.

محمودی با ذکر اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ناحیه اهر فرصتی است تا تعداد پروژه‌های عمرانی را در روستاها گسترده‌تر کنیم، خاطرنشان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ناحیه اهر که محدوده ۴۲ روستای اهر فعالیت می‌کند و توان تأمین ۷۵ درصد اعتبارات پروژه‌ها را دارد بایستی با استفاده از فرصت این قرارگاه بتوانیم پروژه‌های مختلفی را در راستاها اجرایی کنیم.