به گزارش اهرامروز، دکتر محمد میرزاپور با گلایه شدید از مردم نسبت به عدم همکاری در پیشگیری از کرونا گفت: فکر می‌کنم مردم در اهر کرونا را شوخی گرفته اند. عزیزان! کرونا جدی است و جانتان در خطر است. هر روز بجای کاهش آمد و شد در بازار و معابر، شاهد افزایش تردد هستیم. مردم با خیال راحت به خرید عید مشغولند و طوری رفتار می‌شود که گویا کرونا صرفاً یک شوخی است. بازار پر ازدحام است و حالت بحران را نشان‌ نمی‌دهد. با این‌ روال حتماً در روزهای آینده شاهد علائم شدیدتر در افراد و محتملاً نتایج مثبت بیشتر در اهر خواهیم بود.

 میزان همه‌گیری کرونا در کشور افزایش یافته و اینکه تا کنون مورد مثبت در اهر نبوده دلیل بر راحتی خیال در تردد، خرید و تجمع مردم نیست.

 مردم عزیز رعایت نمی‌کنند. بی انصافی است که میدان دواب را تعطیل کنیم و دلالان خرید و فروش دام را به میدان تره بار بکشانند! بازی با جان‌ خود و مردم آیا بدتر از این‌ است که میدان تره بار و مرکز پخش خوراک مردم، محل عرضه دام شود؟!! مردم همکاری نکنند، با تعطیل کردن‌ها مشکل حل نخواهد شد.

 من اعلام خطر می‌کنم. مردم اهر برای اینکه عید نوروز را به کام خود تلخ نکنند، باید حداقل دو هفته خود را بالاجبار در منازل خویش حبس و قرنطینه کنند. در موارد بسیار ضرور فقط یک‌ عضو خانواده به بیرون از منزل مراجعه کند و آن هم‌ با تدابیر شدید بهداشتی؛ از جمله اینکه بعد از برگشت به خانه، کلیه لباس‌ها را ضدعفونی کرده و شست‌‌وشو دهد.

 سازمان‌ بهداشت جهانی میزان هشدار خطر را بالا برده و من اعلام می‌کنم اگر مردم اهر رعایت نکنند و هشدار ما را در خروج از منزل جدی نگیرند، تا اردیبهشت‌ماه درگیر کرونا خواهیم بود.