به گزارش خبرنگار اهرامروز، میر احد حسینی در حاشیه صعود سراسری کوهنوردان کارگر ۱۹ استان کشور به قله فندقلو شهرستان اهر، اظهار داشت: در سومین صعود سراسری کارگران سراسر کشور به قله فندقلو شهرستان اهر ۲۵۰ نفر از ۱۹ استان کشور حضور یافتند، این صعود سراسری در راستای ترویج ورزش و سلامتی و صیانت از نیروی کار هر ساله به میزبانی شهرستان اهر انجام می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، صیانت از نیروی کار و ترویج ورزش بین کارگران را از سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذکر کرد و افزود: امسال علاوه بر صعود سراسری کوهنوردان کارگر، چندین برنامه کشوری و استانی را جهت برگزاری در استان آذربایجان‌شرقی پذیرفته‌ایم.

وی ادامه داد: صعود سراسری کوهنوردان کارگر به قله فندقلو شهرستان اهر در راستای سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت و بر اساس ارزیابی دبیر انجمن کوهنوردی کارگران کشور این صعود بدون هیچ مشکلی و با موفقیت انجام شد.

حسینی در ادامه به برنامه‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در هفته دولت و تعاون نیز اشاره کرد، گفت: نزدیک به ۴۰ طرح تعاونی در بخش‌های صنعت، مسکن و خدمات با اشتغال‌زایی ۳۰۰۰ نفر به مناسبت هفته دولت و هفته تعاون در استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای اشتغال‌زایی طرح‌های توسعه و حمایت از اشتغال روستایی و عشایری، فراگیر و … در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح‌های اشتغال فراگیر نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان در استان آذربایجان‌شرقی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال انجام داده‌ایم پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری بتوانیم حدود ۵۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم.