به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر که در دانشگاه پیام نور واحد اهر برگزار شد، اظهار کرد: گردهمایی ۲۷ میلیون زائر در کربلا کار آسانی نیست در واقع اکنون‌که شاهد نابودی تروریست‌های داعش و برقراری امنیت هستیم بر مبنای زیارت اربعین است به‌جای اینکه از مانور عظیم اربعین غافل شویم بایستی بیش از گذشته بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه موکب شهدای منطقه ارسباران برای خدمات‌رسانی به زائرین امام حسین(ع) برپا می‌شود، افزود: متأسفانه آن‌طور که باید و شاید شهرستان‌های هم‌جوار در برپایی موکب شهدای ارسباران همکاری نکردند و فقط هوراند و برخی شهرها در برپایی این موکب همکاری دارند به‌طوری که ظاهراً شهرستان هریس به‌طور مجزا موکبی برپا می‌کند.

وی ادامه داد: همان‌گونه‌ای که یادواره شهدای منطقه ارسباران به‌صورت منطقه برگزار می‌شود بهتر بود موکب اربعین هم به‌صورت منطقه‌ای برپا شود در حالی که سعی داشتیم همه‌ی شهرستان‌ها در این موکب همکاری کنند.

حاجی‌زاده از حضور یکپارچه مردم اهر در تشییع پیکر شهید محمدحسن فتح اله پور قدردانی کرد و گفت: زمان مراسم به‌طوری که شاید همه فرصت حضور در مراسم تشییع را نداشتند ولی شاهد بودیم که تمامی طبقات جامعه برای بدرقه شهید فتح اله پور در صحنه حضور یافته بودند و این حضور نشان از وحدت و حضور مردم درصحنه‌هاست.

امام جمعه اهر در ادامه بابیان اینکه وقتی‌که مقام معظم رهبری شعار سال را انتخاب می‌کنند در اولین جلسات شورای فرهنگ عمومی به چگونگی تحقق شعار پرداخته‌ایم، ابراز داشت: اکنون‌که تنها ۵ ماه از اتمام سال جاری باقی‌مانده باید دستگاه‌ها اعلام کنند که در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال چه اقداماتی انجام داده‌اند در حالی که مقام معظم رهبری از همه ما انتظار دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر تأکید کرد: انتظاری که رهبر معظم انقلاب از اقشار جامعه به‌ویژه مسئولین دارند باید حداقل بگوییم که چه‌کارهایی در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه و شهرستان انجام‌شده است.

حاجی‌زاده همایش توسعه پایدار و بهره‌وری را اقدامی ارزشمند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عنوان کرد، گفت: هر همایشی که علمی برگزار شود و مراکز علمی به این‌گونه همایش‌ها توجه کنند در واقع بار علمی این همایش‌ها بیشتر است و نه‌تنها شهرستان را به‌صورت گسترده مطرح می‌کند بلکه باعث خارج شدن منطقه از انزوا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همه وظیفه‌داریم تا بدنه کشور را از نظر اقتصادی تقویت کنیم، بیان کرد: وقتی کشور از لحاظ اقتصادی همچون دژی نفوذناپذیر باشد حتی امثال ترامپ نمی‌توانند یاوه‌گویی کنند البته نمی‌توان نادیده گرفت که افزایش توان موشکی کشور خوی تجاوزگری را از دشمنان گرفته است.

امام جمعه اهر اضافه کرد: اگر بخواهیم کشورمان از هر نظر علی‌الخصوص اقتصادی قدرتمند باشد راهی جز تحقق اقتصاد مقاومتی نداریم و از طرفی عمده بحث اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و اشتغال است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با اشاره به اینکه تا زمانی که کشورمان به نفت متکی باشد به‌منزله این است که اهرم فشار را در اختیار دشمن قرار می‌دهیم، گفت: با توجه به این روزها مناسبت روز ملی صادرات را پشت سر گذاشته‌ایم بایستی توجه داشته باشیم که با توسعه صادرات غیرنفتی می‌توان در رونق اقتصادی تأثیرگذار بود.