قاسم قمری در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به پیشنهاد افزایش زمان سفر در مسیر اهر-تبریز و بالعکس به ۷۰ دقیقه اظهار داشت: البته این موضوع در حد پیشنهاد است که در جهت کاهش تصادفات رانندگی داده‌شده است اما نمی‌توان گفت قطعاً این پیشنهاد قبول می‌شود یا خیر.

وی افزود: این‌گونه حساب کنیم که افزایش زمان سفر تصویب شد ولی هنوز زیرساخت‌ها فراهم نشده است در حالی که باید فیبرهای مخابراتی در محور اهر-تبریز ارتقاء یابد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر زمان سفر به ۷۰ دقیقه افزایش یابد بایستی دوربین‌هایی در خروجی و ورودی اهر و تبریز نصب شود؟ گفت: خیر، لازم نیست چون دوربین‌های مقابل کارخانه آرد اهر و طویقون تبریز زمان سفر را بر مبنای سرعت متوسطه محاسبه می‌کنند.

قمری در پاسخ به سؤال دیگر در خصوص این‌که شنیده‌شده هدف از پیشنهاد افزایش زمان سفر در مسیر اهر-تبریز و بالعکس به ۷۰ دقیقه، کاهش تصادفات رانندگی است؟ افزود: البته باید توجه داشت که هر قدر رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند یقیناً شاهد حوادث ناگواری نخواهیم بود و هدف از افزایش زمان سفر به‌منظور کاهش تصادفات رانندگی عقلانی است چون عامل اصلی حوادث رانندگی تجاوز از سرعت مطمئنه است.

وی با طرح این سؤال که سرعت تعیین‌شده برای دوربین‌های کنترل سرعت در جاده اهر-تبریز ابهاماتی به وجود می‌آورد؟ گفت: سرعت تعیین‌شده برای دوربین سهراهی ینگجه ۹۵ کیلومتر در روز و ۸۵ کیلومتر در شب بوده و دوربین سهراهی شهرک بالا و پایین ۷۰ کیلومتر در طول روز و شب تعیین‌شده است و مابقی دوربین‌های بزرگراه ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت آن‌هم برای خودروهای سواری است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر با تأکید بر اینکه طی سه‌ماهه سوم سال‌جاری حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر روند کاهشی داشته است، بیان کرد: علی‌رغم افزایش حوادث رانندگی در جاده‌های آذربایجان شرقی، شاهد روند کاهشی تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی شهرستان اهر هستیم، ازاین‌رو از رانندگان تقاضا می‌کنیم تا به جهت سفر ایمن سرعت مطمئنه را رعایت کرده و از رانندگی پرخطر پرهیز کنند.

انتهای پیام/