به گزارش اهرامروز به نقل از فارس، اردشیر سعدمحمدی در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز ۳ تغلیظ، کارخانجات ذوب، پالایشگاه و اسیدسولفوریک مجتمع مس سونگون اظهار داشت: با آغاز عملیات اجرایی این طرح، کار راه‌اندازی کارخانجات ذوب، پالایشگاه و کارخانه اسید سولفوریک آغاز شده و فرآیند تکمیل چرخه تولید در مجتمع مس سونگون فرآهم می‌شود.

وی افزود: ظرفیت تولیدی این طرح، ۱۰۰ هزار تن مس کاتدی خواهد بود و تا پایان سال جاری ظرفیت کارخانجات ذوب مس کشور به ۴۰۰ هزار تن می‌رسد.

 سعدمحمدی ادامه داد: با بهره‌برداری از کارخانه ذوب سونگون در آینده ظرفیت ذوب در شرکت مس به ۵۰۰ هزار تن مس آندی حاصل از فرایند پیرو متالوژی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران اضافه کرد: همچنین امروز عملیات اجرایی کارخانه فلوتاسیون سرباره مس سونگون با ظرفیت ورودی ۹۰۰ تن سرباره در روز و با هدف افزایش بهره‌وری و بازیابی مس موجود در سرباره‌های ایجادشده در مراحل ذوب آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به دستور ویژه وزیر صمت برای رعایت الزامات زیست محیطی در اجرای طرح‌های صنایع معدنی در کشور گفت: متعهد هستیم تمام الگوهای زیست محیطی را به دقت رعایت کنیم و آخرین فناوری‌های روز را در این صنایع به کار ببندیم.

سعدمحمدی گفت: امروز شاهد عملیاتی شدن فاز سه مجتمع مس سونگون هستیم که واحد ذوب و پالایش آن عملیاتی خواهد شد و ۱۷ زیر پروژه به اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: با توجه به افزایش درخواست جهانی مس، به دنبال آن هستیم که علاوه بر تامین ۲۰ درصد از سهم صادرات به کشورهای همسایه، سهم مناسبی نیز از تامین مس دنیا را به خود اختصاص دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: عیار مس تولید شده در بهترین شرایط در سطح دنیا ۹۹٫۹۹ است در صورتی که در کشور ما توان تولید مس با عیار ۹۹٫۹۹۹ را داریم و حتما از این ظرفیت بهره برداری خواهیم کرد.

 

انتهای پیام