به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ یونس منفرد در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد با اشاره به اینکه شعار هفته ناجا سال‌جاری “پلیس مقتدر، امین مردم” است، اظهار داشت: یکی از نیازهای مهم هر جامعه‌ای امنیت است و امنیت پایدار مستلزم همکاری و مشارکت مردم با پلیس است و همکاری با شهروندان می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه مؤثر باشد.

وی، لازمه مقابله با بی‌نظمی را نیازمند همراهی و مشارکت همه اقشار جامعه دانست، افزود: اگر روابط عمومی نیروی انتظامی از سطح بالایی برخوردار نباشد طبیعتاً نمی‌تواند مردم را جذب کرده و اعتماد آن‌ها را به دست آورد چراکه نیروی انتظامی در خط مقدم ارتباط با جامعه قرار دارد و امروز به همین دلیل مورد اعتماد و امین مردم است.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با ذکر اینکه حضور با اقتدار و با صلابت نیروی انتظامی در جامعه به مردم احساس امنیت می‌دهد، گفت: مأموران ناجا با اقتداری که دارند به مردم احساس امنیت و به تبهکاران احساس ترس و ناامنی می‌دهد و از نگاه دیگر ما به‌عنوان حافظان امنیت مردم بیش از هر چیزی به اعتماد مردم نیاز داریم و کارکنان خدوم و زحمت‌کش نیروی انتظامی باید خدمتگزاری به مردم را قدر بدانند.

منفرد با اشاره به اقدامات پلیس در راستای حمایت از کالای ایرانی و مقابله با پدیده قاچاق کالا و ارز در شش‌ماهه نخست سال‌جاری تصریح کرد: سبزپوشان نیروی انتظامی اهر در راستای تحقق شعار سال و مقابله با قاچاق کالا و ارز، طی شش ماه سال‌جاری انواع کالای قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان کشف و به مبادی ذی‌صلاح تحویل‌شده است.

کشف و ضبط کالای احتکار شده به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان در اهر

وی از کشف و ضبط کالای احتکار شده به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان طی شش‌ماهه نخست سال‌جاری در شهرستان اهر خبر داد، گفت: با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط توانستیم کالای احتکار که در شرایط فعلی به التهاب بازار بیش از پیش دامن می‌زند کشف و ضبط کنیم که تا به حال میزان کشف کالای احتکار در اهر میزان قابل‌توجهی بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر همچنین از افزایش ۲۴۰ درصدی کشف انواع مخدر طی سال‌جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: مواد مخدر پدیده‌ای شوم است که خانواده‌ها و جوانان را تهدید می‌کند و اگر امروز می‌گوییم در کشف مواد مخدر موفقیت‌هایی داشته‌ایم این مهم تنها با همکاری تنگاتنگ پلیس و مردم محقق شد.

منفرد، بیشترین جرائم اتفاق افتاده را در شهرستان اهر در حوزه‌های کلاه‌برداری، جعل و خیانت‌درامانت عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به بروز مشکلات اقتصادی متأسفانه امسال شاهد افزایش جرائم کلاه‌برداری، جعل و خیانت‌درامانت بوده‌ایم.

وی بابیان اینکه ۹۵ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در شهرستان اهر با انجام عملیات اطلاعاتی و پلیسی را کشف کرده‌ایم، گفت: متأسفانه به لحاظ سهل‌انگاری در حفاظ ایمنی منازل، خانه باغ‌ها و قطعات خودرو بیشترین سرقت‌ها در این حوزه‌ها به وقوع پیوسته که از مجموع آن ۹۵ درصد سرقت‌ها کشف و اموال مسروقه را با صاحبان آن‌ها بازگردانده‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر ابراز داشت: بیشترین پرونده‌هایی که به دستگاه قضایی شهرستان اهر ارجاع می‌یابد در موضوع نزاع و درگیری بوده این در حالی است که سال گذشته در تعداد پرونده‌های نزاع و درگیری کاهش داشتیم اما متأسفانه در سال‌جاری با افزایش روبرو هستیم.

انتهای پیام/