به گزارش اهرامروز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری صبح امروز (پنجشنبه) در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تنفیذ رأی ملت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی را به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این حکم، انتخابات پر شور و رأی بالای شخصیتِ منتخب را نشانه تحکیم جمهوریت نظام خواندند و با تأکید بر اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی، به رئیس‌جمهور توصیه کردند که همت خود را متوجه استقرار عدالت و جانبداری از محرومان مستضعف و اجرای احکام اسلام ناب و تقویت وحدت و عزّت ملّی، و توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور و صراحت در بزرگداشت ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی نماید.

متن حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری که حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی آن را قرائت کرد به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

خداوند متعال را سپاس می‌گویم که در آزمون سیاسی و اجتماعی بزرگ دیگری، ملّت عظیم‌الشأن ایران را سرافراز فرمود و حضور مبارک آنان را در یکی از اساسی‌ترین اقدامات ملّی، گامی بلند در جهت حراست از عزّت و امنیت کشور و ابّهت نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داد.

انتخابات پرشور و صفوف طولانی رأی‌دهندگان در سراسر کشور و نصاب درخشانِ شرکت‌کنندگان در انتخاب رئیس‌جمهور و آنگاه رأی بالای شخصیتِ منتخب، همگی نشانه‌های روشن  از موفّقیّت نظام اسلامی در تحکیم و تثبیت جمهوریّت و خصلتِ مردمی این نظام انقلابی است و این یکی از اساسی‎ترین و مهمترین توانمندی‌های بی‌شمار کشور اسلامی عزیز ما است که دستیابی به آرمان‌های والای انقلاب را ممکن می‌سازد و آینده‌ روشن کشور و ملّت را نوید میدهد.

اکنون با استمداد از هدایت و عنایت پروردگار و در سایه‌ توجّهات حضرت ولی‌الله‌اعظم ارواحنا فداه و با تبرّک و تفأل به همزمانی با ایام ولادت حضرت امام ابی‌الحسن‌الرضا علیه‌آلاف‌التحیهوالثناء، اینجانب به پیروی از گزینش ملّت ایران، رأی آنان را تنفیذ و دانشمند محترم جناب حجه‌الاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم و با دعا برای موفّقیّت ایشان، مؤکداً توصیه میکنم که این منصب خطیر را وسیله‌ئی برای کسب رضای الهی و ذخیره‌ئی برای هنگامه‌ لقاء پروردگار قرار دهند و همّت خود را متوجه استقرار عدالت و جانبداری از محرومان مستضعف، و اجرای احکام اسلام ناب، و تقویت وحدت و عزّت ملّی، و توجه به توانمندیها و ظرفیتهای عظیم کشور، و صراحت در بزرگداشت ارزشها و مبانی انقلاب اسلامی نمایند و مطمئن باشند که ملّت غیور و شجاع، خدمت‌گزاران کشور را در دشواریها و در مقابله با زورگوئی‌ها و زیاده‌خواهیهای استکبار تنها نخواهد گذاشت.

لازم میدانم بار دیگر درباره‌ اجرای برنامه‌ اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی تأکید کنم و یادآوری نمایم که رأی ملّت و تنفیذ آن موکول به حفظ و رعایت تعهّد به صراط قویم و مستقیم اسلامی و انقلابی است.

در پایان یاد امام عزیز راحل را گرامی میدارم و به روح مطهّر ایشان و شهیدان این راه درود میفرستم. و السّلام علی عباد الله الصّالحین.

سیدعلی خامنه‌ای
۱۲/ مرداد/ ۱۳۹۶

انتهای پیام/