به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در گردهمایی رابطین (یادآوردن) امربه‌معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان اهر، اظهار کرد: کسی را نمی‌توان یافت که به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر آگاهی نداشته باشد و همین فریضه واجب نیز از جمله موضوعاتی است که در قرآن کریم به آن بیشتر پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر اخلاقی، فقهی، سیاسی، اجتماعی و نقش محوری و اساسی در جامعه دارد، افزود: دین مبین اسلام بر امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید خاصی دارد و ضمن این‌که خداوند متعال و ائمه اطهار در این خصوص توصیه‌هایی داشته‌اند و در نظام جمهوری اسلامی نیز امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر سفارشات بسیاری کرده‌اند.

امام جمعه اهر ادامه داد: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر وجود نداشته باشد یا به آن بی‌توجهی شود شاید مسلمانان معروفات و منکرات خود را فراموش کنند و اگر معروفات و منکرات گفته نشود مردم نخواهند فهمید.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه منظور از امربه‌معروف و نهی از منکر تنها بی‌حجابی نیست، گفت: متأسفانه بدحجابی در جامعه مد شده است این بدحجابی در اغلب مناطق معروف شده درحالی‌که از نگاه دینی یکی از منکرات است و در دین اسلام تأکید شده که نباید حتی یک تار موی سر بانوان دیده شود.

رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان اهر تأکید کرد: وظیفه‌داریم تا در مقابل منکرات رسالتمان را ایفاء کنیم البته بحث امربه‌معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و مسئول و غیرمسئول ندارد ولی به اعتقاد بنده مسئولان در این زمینه بیشتر از سایر مردم مسئولیت دارند.