به گزارش خبرنگار اهرامروز، رضا علیزاده در جشن قهرمانی تیم مس ورزقان در جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۸ اندونزی که در سالن باشگاه تیم مس برگزار شد، اظهار داشت: بازیکنان مس با درخشش در مسابقات آسیایی ورزقانی‌ها، آذربایجانی‌ها و ایرانی‌ها را سربلند و سرافراز کردند.

وی بابیان اینکه قهرمانی مس تازه شروع کار است، افزود: هنوز ورزقان به جایگاهی که لایق‌اش است، نرسیده و با این قهرمانی که مس ورزقان به ارمغان آورد باعث ارتقا جایگاه ورزقان شده است.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دو سال است که درگیر موضوعی هستیم که تحقق آن حق‌قانونی مردم ورزقان بوده ولی سال‌ها محروم مانده بود.

علیزاده گفت: نگاه‌های کم‌لطفی که در گذشته بر سر این شهرستان سایه افکنده بود مردم ورزقان را می‌رنجاند به طوری که قبلا می‌گفتند ورزقان را چه به داشتن باشگاه ورزشی، این ناحقی در قبال ورزقانی‌ها بود.

وی با انتقاد از اینکه در گذشته برخی‌ها دوست نداشتند حتی نام ورزقان را بر زبان بیاورند، بیان کرد: متاسفانه گذشته یکی از مشکلات ما این بود که رسانه‌ها نیز نام ورزقان را نمی‌شناختند و یا از گفتن آن امتناع می‌کردند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس با تاکید بر استقرار دائمی باشگاه مس در ورزقان، گفت: امورات باشگاه مس سونگون ورزقان می‌بایست به دست و خواست مردم ورزقان اداره شود چراکه استقرار باشگاه مس سونگون حق قانونی ورزقانی‌هاست.

علیزاده بابیان این‌که باشگاه مس ورزقان از هیئت‌های ورزشی شهرستان ورزقان هم حمایت مادی و معنوی کند، گفت: متاسفانه هیئت‌های ورزشی ورزقان از لحاظ امکاناتی و منابع مالی وضعیت خوبی ندارند و در این راستا می‌طلبد تا مورد حمایت باشگاه قرار گیرند.

۱۰۰ میلیون یورو ال‌سی طرح‌های توسعه‌ای مس سونگون از چین باز شده است

‌وی در ادامه سخنان خود با ذکر اینکه پروژه‌های ذوب مس، پالایش و اسید سولفوریک را آغاز کرده‌ایم، ابراز داشت: ۲۵ درصد سرمایه طرح‌های توسعه‌ای مس سونگون توسط چینی‌ها انجام می‌گیرد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس تصریح کرد: در راستای سرمایه‌گذاری چینی‌ها در پروژه‌های مس سونگون و با تلاش‌های صورت گرفته ۱۰۰ میلیون یورو ال‌سی از چین باز شده است.

علیزاده بیان داشت: مردم ورزقان با تعطیلی چندین ساله طرح‌های توسعه‌ای مس سونگون خود را شکست خورده و به عنوان کسی که مورد توهین قرار گرفتند احساس می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه انتظار از مس سونگون این بوده و است که چتر حمایتی و محرومیت‌زدایی منطقه را مدنظر قرار دهد، گفت: الحمدالله از وقتی که مدیران بلندپایه دولتی تغییر نگرش داده‌اند وضعیت بهتر شده است. از این بابت از آقای جهانگیری و رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سونگون ورزقان شامل پروژه‌های ذوب، پالایش و اسید سولفوریک مهرماه امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/