به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر که با موضوع تنظیم بازار و جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا برگزار شد با انتقاد از اینکه برخی از اعضای شورا در این جلسه حضور نداشته و نماینده فرستاده‌اند، اظهار داشت: مردم در شرایط فعلی از مشکلات اقتصادی، احتکار کالا و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها ناراضی هستند.

وی با اشاره به اینکه قاچاق دام زنده در شهرستان اهر موضوعی نیست که از کنار به‌سادگی رد شویم، افزود: قاچاق دام زنده در شهرستان اهر می‌بایست از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط، اطلاعاتی و انتظامی از تداوم این پدیده شوم جلوگیری کنند و دستگاه قضایی در این میان آماده همکاری با دستگاه‌های مرتبط است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر، التهاب بازار، افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و عدم ثبات قیمت کالا و اجناس از دیگر علل نارضایتی‌های مردم برشمرد، گفت: مردم مطمئن هستند که دولت و مسئولان ذی‌ربط برای مقابله با گرانی‌ها حتماً ورود پیدا می‌کند و ما نیز از دستگاه‌های ذی‌ربط انتظار داریم با برخورد با محتکران و جلوگیری از گرانی اجناس، اعتماد مردم را بازگردانند.

نظری بر لزوم برخورد جدی با محتکران و سودجویان در شهرستان اهر تأکید کرد، ادامه داد: مجازات محتکران در قانون شفاف قید شده، امیدواریم دادستانی شهرستان اهر با دستورات قاطعانه با محتکران برخورد کند.

وی اضافه کرد: زمانی که مردم از گرانی‌ها، احتکار کالا و مشکلات اقتصادی رنج می‌برند تعارف را کنار بگذاریم چراکه جنگ اقتصادی شوخی‌بردار نیست چون دشمنان سعی دارند تا از طریق تحریم‌ها و جنگ تمام‌عیار اقتصادی ملت ایران را زانو درآوردند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر بابیان اینکه در شهرستان اهر افرادی که اجناس را احتکار می‌کنند داریم ولی تا به حال گزارشی به دستگاه قضایی ارسال نشده است، گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی اهر موظف هستند تا با تشدید نظارت محتکران را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند.

نظری ابراز داشت: در این شرایط فعلی هر کس در هر مقامی که باشد در مقابله با قاچاق کالا و محتکران از وظایف خود کوتاهی کند به مردم خیانت کرده است، مردم ما روزهای سخت‌تر از این‌ها را پشت سر گذاشته‌اند و با اعتقادی که دارند یقیناً این روزهای پرالتهاب را پشت سر می‌گذارند.

وی با ذکر اینکه به لحاظ برقراری آرامش در بازار و تأمین معیشت مردم از تولیدکنندگان، بازاریان و حقوق مردم حمایت می‌کنیم، بیان داشت: اما در کنار حمایت‌ها، اگر کسی بخواهد در این شرایط به نفع خود سوءاستفاده کند و در بازار اخلال ایجاد نماید به جد از طریق قانونی برخورد می‌کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان اهر از تشکیل گشت ویژه جهت جلوگیری از قاچاق دام زنده در این شهرستان خبر داد و گفت: ضمن تشکیل گشت ویژه با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط در شهرستان اهر، اجازه نمی‌دهیم قاچاق دام زنده در این شهرستان تداوم یابد و اگر دام زنده‌ای که به‌عنوان قاچاق کشف شود با دستور قضایی در کشتار ذبح می‌شود و اما اگر گزارشی دریافت کنیم که قاچاق دام زنده پس از انجام تدابیر ویژه تداوم‌یافته دستگاه‌ها مسئول هستند.

نظری با تأکید بر شناسایی محل‌ها و انبارهای احتمالی احتکار کالا در شهرستان اهر، خاطرنشان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت اهر بر تمامی محل‌هایی که احتمال می‌رود کالایی در آن مکان احتکار شده باشد نظارت کرده و در صورت مشاهده مراتب را به دستگاه قضایی گزارش دهد.