به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ یونس منفرد در جلسه توجیهی داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس دهم حوزه اهر و هریس که با حضور اعضای ستاد انتخابات شهرستان های اهر و هریس برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انتظامی هم پای سایر دستگاه ها آماده برگزاری انتخابات با امنیت کامل است و تامین امنیت با همکاری دستگاه های مرتبط و مردم تحقق می یابد.

وی بابیان اینکه برای تامین امنیت انتخابات از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد، افزود: در حال حاضر خط قرمز نیروهای انتظامی و نظامی امنیت کشور است و کسانی که در صدد ایجاد ناامنی در کشور هستند قطعاً از سوی مردم سیلی محکمی خواهند خورد و از هم اکنون این اطمینان را می دهیم که انتخابات شهرستان اهر را با امنیت کامل برگزار می کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر انتخابات را یکی از عوامل تامین امنیت پایدار عنوان کرد و گفت: امنیت پایدار زمانی محقق می شود که مردم در صحنه ها حضور داشته باشند و در واقع همین حضور مردم امنیت پایدار را فراهم می کند.

منفرد بیان داشت: لذا برای حفظ این امنیت یکسری بایسته ها و موارد اخلاقی انتخاباتی را نیازمند هستیم، رعایت اخلاقی انتخاباتی باعث اطمینان، سلامت، شفافیت انتخاب محیا شده و میزان بروز ناهنجاری ها و ناملایمات و حواشی را کاهش دهد که از هر جهت حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام سیاسی و با هویت دینی است، یادآور شد: با این وجود بایستی اخلاق انتخاباتی و مخصوصاً اخلاق اسلامی در تمامی موارد رعایت شود و اگر به این مسائل بی توجهی شود هزینه تراشی و خسارت برای جامعه و مردم را درپی خواهد داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر تاکید کرد: نامزدها نباید در هر شرایطی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و کم رنگ جلوه دهند.

سرهنگ منفرد با اشاره به اینکه نامزدهای انتخاباتی از تخریب همدیگر پرهیز کنند و این تخریب ها نه تنها بر سبد رای آنها اضافه نمی کند بلکه باعث کاهش آرای نامزدها نیز می شود، خاطرنشان کرد: مورد دیگر قابل توجه نامزدها این است که رقابت سالم داشته و از جاده انصاف خارج نشوند.