به گزارش خبرنگار اهرامروز، دکتر مقصود پویا در مراسم روز پزشک و داروساز در شهرستان اهر ضمن تبریک و گرامیداشت این روز به کلیه پزشکان اظهار کرد: روز پزشک یادآور فداکاری ها ‌و ایثار انسان هایی است که سراسر عمر خود را صرف کاهش درد ورنج و آلام دردمندان نموده اند و در طول تاریخ همواره از آنان به نیکی یاد شده است .

وی همزمانی روز پزشک و روز داروساز را با هفته دولت به فال نیک گرفت و این ایام را خدمت همه اعضای نظام پزشکی ‌و دولتمردان تبریک گفت و از اینکه سال گذشته امکان برگزاری مراسم روز پزشک به دلیل رعایت شرایط نامساعد اقتصادی کشور فراهم نشد پوزش خواست.

رئیس نظام پزشکی اهرضمن تشکر از بیمه سامان به دلیل حمایت مالی از مراسم روز پزشک از فضای مسموم در صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی علیه پزشکان انتقاد کرد و گفت: وقتی مسئولی عنوان می کند پزشکان مرفهان بی درد جامعه هستند یا اظهاراتی از این قبیل در جامعه به گوش می رسد باید این پرسش را مطرح کرد که چرا عمر متوسط پزشکان از متوسط جامعه پایین تر است یا چرا هر از گاهی می شنویم رزیدنت جوانی هنگام شیفت سکته می‌کند و می میرد؟

دکتر پویا اضافه کرد: در واقع پزشکان زندگی سخت را انتخاب می کنند با درد بیماران درد می کشند اگر پزشک فارغ از غوغای زمانه است حضور فعال و موثر آنان در جنگ تحمیلی، سیل و زلزله چگونه قابل توجیه است؟ ما این حضور تاثیر گذار را در زلزله دلخراش سال ۹۱ ارسباران تجربه کردیم.

وی ضمن انتقاد از هجمه های صورت گرفته علیه پزشکان در مورد مالیات اظهار داشت: اگر گفته می شود پزشکان از مالیات فرار می‌کنند چرا از قشر دیگری سخن به میان نمی آید؟ وی همچنین به سهم ۲٫۵ درصدی مالیات پزشکان از کل درآمد مالیاتی دولت اشاره کرد و گفت: چرا در مورد ۹۷٫۵ درصد بقیه سخنی به میان نمی آید؟ چرا از هنرمندان و بازیگران که درآمدهای کلان و میلیاردی دارند و از مالیات هم معاف هستند سخنی گفته نمی‌شود؟ چرا واردکنندگان سیگار از مالیات معاف هستند؟ به نظر می رسد بیمار کردن مردم بیش از شفا دادن آنان در اولویت قرار دارد!!

رئیس نظام پزشکی اهر با اشاره به پزشکانی نظیر دکتر حسن اهری و دکتر قاسم خان اهری گفت: خدمات این پزشکان به ویژه دکتر حسن اهری در بنیان گذاری طب نوین کودکان در ایران شاخص می باشد و نامگذاری اولین مرکز طبی کودکان ایران به نام دکتر حسن اهری شاهد این ادعا است.

دکتر پویا با اشاره به برخی مشکلات پزشکان عنوان کرد: به عقیده بنده بزرگ‌ترین مشکلی که جامعه پزشکان را تهدید می کند جایگاه ‌و عزت پزشکی است که متأسفانه توسط جامعه امروزی خدشه دار می شود مسئله معیشت این قشر از جامعه با همت ‌و مدیریت صحیح دولتمردان به راحتی قابل حل است اما اگر به عزت ‌و جایگاه این عزیزان خللی وارد شود جبران آن بسیار سخت خواهد بود و بی اعتمادی جامعه به پزشکان باعث پایین آمدن سطح سلامت جامعه خواهد بود.