به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در اولین جلسه شورای زکات شهرستان اهر در سال‌جاری با اشاره به بی‌اعتنایی شورای شهر و شهرداری به اجرای مصوبه نام‌گذاری یکی از میادین به نام «میدان زکات» اظهار داشت: دو سال پیش قرار بود میدان ورودی شهر اهر از سمت مشگین‌شهر به عنوان «میدان زکات» نام‌گذاری شود ولی متاسفانه تا به امروز هیچ اقدامی نشده است، هرچند ما منکر کم اهمیتی ورنی نیستیم ولی از حیث قدمت، تاریخ و قدمت زکات بیشتر از ورنی است.

وی افزود: ورنی هم جزو صنایع‌دستی منحصر به فرد منطقه ارسباران و شهرستان اهر است اما می‌توانستند بر اساس وعده‌های قبلی آن میدان را به نام «میدان زکات» نام‌گذاری کنند و یکی دیگر از میادین به به نام ورنی نام‌گذاری نمایند، البته خداوند لعنت کند کسی که منکر اهمیت ورنی است ما که منکر اهمیت این هنر بومی نیستیم.

امام جمعه اهر با تاکید بر اهمیت برگزاری همایش زکات در مناطق روستایی گفت: کمیته امداد با همکاری بخشداری در جهت ترویج فرهنگ زکات، همایش‌هایی در مناطقه روستایی برگزار کنند.

حاجی‌زاده اضافه کرد: برخی‌ها علاقه دارند نام‌های ارزشی همانند اسامی شهدا یا اسامی متبرکه که در قرآن کریم نیز آن اسامی قید شده از معابر و میادین تغییر می‌دهند تا کج‌سلیقگی خودشان را به رخ بکشند.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت جمع‌آوری زکات فطره در شهرستان اهر گفت: از زمانی که به عنوان امام جمعه اهر به این شهرستان آمده‌ام حتی لحظه‌ای از اهمیت جمع‌آوری زکات فطره غافل نشده‌ام و در این زمینه با کمیته امداد هماهنگ بوده‌ایم، از این‌رو تاکید داریم در عید فطر از جمع‌آوری زکات فطره توسط نهادها و موسسات خیریه خارج از شهرستان جلوگیری شود.

امام جمعه اهر در پایان این مراسم از انعکاس اخبار شورای زکات و ترویج فرهنگ زکات توسط مهدی دایلاری مدیر مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی اهرامروز قدردانی کرد و خطاب به خبرنگار اهرامروز، گفت: از زحمات و تلاش‌های شما برای انعکاس اخبار شورای زکات شهرستان قدردانی می‌کنم و تقاضا دارم همان‌طور که قبلاً برای ترویج فرهنگ زکات تلاش کرده‌اید از این پس بیشتر در این عرصه تلاش کنید.

انتهای پیام/