به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده عصر امروز در آیین افتتاح خانه عالم روستای ورگهان شهرستان اهر، اظهار کرد: به اعتقاد بنده کارهایی که بسیج و نهادهای می‌توانند انجام دهند سایر دستگاه‌ها در انجام آن با مشکل همراه می‌شوند و به‌نوعی محرومیت‌زدایی و اجرای پروژه‌های سخت در شرایط نامطلوب در خصوصیات بسیج و نهادهای انقلابی است.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه زمانی که امام راحل فرمان تشکیل بسیج را دادند برای برخی‌ها این فرمان تاریخی قابل‌فهم نبود، افزود: در آن زمان برخی‌ها می‌گفتند که بسیج به چه دردی می‌خورد به‌طوری که این‌گونه افراد از اهمیت وجود بسیج و سپاه اطلاعی نداشتند.

وی ادامه داد: بسیجی‌ها انسان‌های مؤمن، متدین، مخلص، جان‌برکف و آماده خدمت در تمامی زمینه‌ها هستند در حالی که زمانی زمان گرفتن اسلحه به دست بوده که بسیجی‌ها در آن میدان اسلحه دست می‌گیرند و زمانی هم که کارهای فرهنگی نیاز داریم بسیجیان قلم‌به‌دست می‌شوند.

حاجی‌زاده بابیان اینکه عمر داعش در حالی به پایان رسید که اگر چشم به آمریکایی‌ها دوخته می‌شد تا چهل سال باید با داعش جنگ می‌کردیم، گفت: تروریست‌های داعش در عراق و سوریه چه ها که نکردند ولی خوشبختانه با ورود مستشاران ایرانی و انتقال تجارب به نیروهای مقاومت عراق و سوریه قدم‌های تروریست‌های داعش در این کشورها برچیده شد که اگر به ائتلاف موسوم به ضدداعش آمریکایی‌ها چشم می‌دوختیم باید سالیان سال با داعش می‌جنگیدیم.

امام جمعه اهر اضافه کرد: زندگی بسیجی وار برای همه افتخاری بزرگ محسوب می‌شود و باید هرچه در توان داریم بر حفظ نظام مردمی تلاش کنیم و این راه‌راه بسیجی وار است.

وی با تأکید بر اینکه اگر عالمان دینی وجود نداشتند در جامعه خبری از حلال و حرام وجود نداشت، گفت: عالمان دینی در طول تاریخ دین اسلام و دستورات الهی را به نسل‌های آینده منتقل کرده‌اند.

حاجی‌زاده اضافه کرد: در روستاها و مناطقی که عموماً به آن‌ها مناطق بن‌بست می‌گویند اگر عالمان دینی در این مناطق حضور نداشته باشند جوانان از اهمیت دین اسلام آگاهی نمی‌یابند و همچنین عدم حضور عالمان قطعاً منجر به گسترش فساد در جامعه می‌شود.

امام جمعه اهر در پایان با تأکید بر اینکه نبود عالمان دینی باعث می‌شود تا فساد در جامعه فراگیر شود، خاطرنشان کرد: بنده معتقدم باید قبل از بنای مسجد عالم حضورداشته باشد چراکه با حضور عالمان دینی مساجد آباد شده و رونق می‌گیرد.

انتهای پیام/