به گزارش خبرنگار اهرامروز، کمال امید در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی در شهرستان اهر با تبریک هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه آتش‌نشانان در حمله رژیم بعثی عراق به پالایشگاه آبادان اولین شهدای دوران دفاع مقدس را تقدیم نظام و اسلام کرده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ پرسنل اعم از آتش‌نشان، خدمه و راننده در ۲ ایستگاه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر مشغول به فعالیت هستند.

وی با قدردانی از تلاش‌های آتش‌نشانان در خدمات‌رسانی به مردم و حفظ اموال آن‌ها در برابر حوادث غیرمترقبه افزود: اگر مردم شب را با آسودگی و آرامش سپری می‌کنند به دلیل است که آتش‌نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی و نظامی هوشیار و آماده‌باش در برابر تمامی حوادث هستند.

شهردار اهر ادامه داد: از اینکه آتش‌نشانان غیور و زحمت‌کش مشکلات و کمبودهای بسیاری را در حوزه کاری خود تحمل می‌کنند عذرخواهی می‌کنم و این‌که شبانه‌روز به جهت حفظ ایمنی و اموال مردم شبانه‌روز تلاش می‌کنید به‌نوبه خود از زحمات بی‌منت شما آتش‌نشانان قدردانی می‌کنم.

امید بابیان اینکه ایستگاه آتش‌نشانی مختص جهت امدادرسانی به حوادث آتش‌سوزی و … در روستاهای شهرستان اهر نداریم، گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر در طول شش‌ماهه نخست سال‌جاری به ۲۷۰ مأموریت حادثه اعم از جاده‌ای و آتش‌سوزی امدادرسانی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان اهری علی‌رغم کمبود امکانات و تجهیزات بروز بلااستثنا در اکثر مأموریت‌ها حضور یافته‌اند اما به دلیل کمبود امکانات و گستردگی حوزه فعالیت و نبود برخی تجهیزات بعضاً مانع از انجام برخی مأموریت‌ها می‌شود امیدوارم با تخصیص اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران بتوانیم کم و کاستی‌های آتش‌نشانی را جبران کنیم.

شهردار اهر، خدمات‌رسانی به روستاهای بخش مرکزی شهرستان اهر در مواقع بروز حادثه را مستلزم راه‌اندازی ایستگاه آتش‌نشانی روستایی و تأمین امکانات و تجهیزات عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم زمان حضور آتش‌نشانی را در حوادثی من‌جمله آتش‌سوزی در مناطق روستایی کاهش یابد می‌بایست هزینه کنیم و نیازهای آتش‌نشانی را تأمین نماییم.

امید با تأکید بر اینکه حفظ جان مردم طبیعتاً اولویت‌دار تر از اموال آن‌ها برای آتش‌نشانی است، خاطرنشان کرد: بارها دیده‌ایم که آتش‌نشانان به جهت حفظ جان مردم ازخودگذشتگی کرده‌اند و حتی جان‌فشانی کردند تا صدمه‌ای به مردم نرسد این‌ها اهمیت شغل سخت و زیان‌آور بودن آتش‌نشانی را نشان می‌دهد.