به گزارش خبرنگار اهرامروز، بهبود جعفری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استانها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها در خصوص ماحصل جلسه کمیسیون متبوعش که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با تبریک به مناسبت روزخبرنگار اظهارداشت: خبرنگاران زبان رسای جامعه هستند که با ارائه حقایق به مردم و ارائه اقدامات و برنامه مسئولین به مردم نشاط و امید را در دل مردم می نشانند.

وی در خصوص جلسه کمیسیون گفت: ۲ طرح با عنوانین طرح دستورالعمل نحوه نظارت بازرسی و ارزیابی شورای عالی استانها و همچنین طرح اساسنامه تیپ مراکز پژوهشی شورای اسلامی شهرهای سراسر کشور به عنوان کمیسیون فرعی بررسی و با اصلاحاتی به کمیسیون اصلی ارسال کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با بیان اینکه دریافت گزارش از چالش های قانونی شورایاری ها را به عنوان کمیسیون اصلی بررسی شد، بیان کرد: در خصوص این طرح ۲ تن از کارشناسان این حوزه (آقایان دکتر میلانی و دکتر طالبی نژاد) نظراتشان را مطرح کردند. همچنین اعضای محترم کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری پس از بحث و بررسی تصمیم گرفتند که کمیته یا کارگروهی متشکل از اعضای کمیسیون، کارشناسان مجرب و افرادی از سایر کمیسیون های مرتبط تشکیل شود تا به صورت دقیق این طرح را بررسی کنند و بعد از نهایی شدن به صحن شورای عالی استانها ارسال شود.

جعفری ادامه داد: موضوع دیگر در رابطه با اولویت ها و محورهای اساسی برنامه سالانه کمیسیون تخصصی بود که اعضای محترم کمیسیون مربوطه پس از بحث و بررسی برنامه های این کمیسیون را اولویت بندی کردند.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: برنامه ریزی برای توسعه پایدار در حوزه گردشگری، برنامه ریزی جامع و مهندسی فرهنگی و اجتماعی و گردشگری در حوزه مدیریت شهری، همکاری و هماهنگی برای احیا حفظ و نگهداری آثار، بناها و فضاها و اماکن تاریخی فرهنگی و مذهبی شهرها در توسعه شهری با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و امید آفرینی در جامعه و نهایتا توجه مدیریت شهری به کاهش آسیب ها، جرائم و بزه های اجتماعی در شهرها از موضوعات و مباحثی بود که در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استانها اولویت بندی شد.