به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسن عباسی در اجتماع مردمی منطقه ارسباران در اهر، اظهار داشت: قسط هدف اصلی بعثت بوده و انبیا مبعوث شدند که عموم مردم برای اقامه قسط قیام کنند و نشانه مسلمانی این است که همه قسط همدیگر را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه ما مادامی مسلمان شناخته می‌شویم که نسبت به اطرافیان خودمان سهم آن‌ها را پرداخت کنیم، افزود: عوام جامعه کاری از دستشان بر نمی‌آید و به همین دلیل خواص به وجود آمدند تا سهم عوام مردم را بپردازند.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: کارهای بزرگ جامعه را خواص انجام می‌دهند که باید قوام به قسط باشند اگر در جامعه‌ای خواص، سیاستمداران، دانشمندان و ثروتمندان سهم عوام مردم را پرداخت کنند در واقع اسلام در آن جامعه پیاده می‌شود و چنانچه این‌گونه نشد در اصل دین اقامه نشده است.

عباسی یکی از اهداف پروردگار متعال در مبعوث کردن پیامبر اکرم (ص) را اقامه قسط در جامعه عنوان کرد و گفت: ملت ایران که پیرو پیامبر اکرم (ص) هستند تنها یک کارکرد در زندگی دارند و آن‌هم اقامه قسط است، در حالی که ۳۸ سال از عمر انقلاب سپری می‌شود مردم بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی یک گلایه بیشتر ندارند و مردم از این گلایه دارند که قسط اقامه نمی‌شود.

وی بابیان اینکه اگر ظلم در جامعه زدوده شود نتیجه می‌شود قسط، بیان کرد: باید در جامعه کنونی تمامی تلاش مسلمین شناخته شدن قسط باشد، اگر با برگشت به سمت قرآن کریم و پیامبران قسط را بشناسیم در واقع هدف بعثت را می‌شناسیم، سبک زندگی مسلمان سبک زندگی یک مقسط است.

رئیس اندیشکده یقین تأکید کرد: ملت ایران در طول ۳۹ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده‌اند تا دین اسلام در جامعه‌ایران پیاده شود به‌طوری که هیچ‌یک از انبیای عظیم الشان امکان سی و نه سال حکومت دینی نداشته‌اند و اولین بار در طول تاریخ بشر است که مردم تلاش کردند تا دین در جامعه پیاده شود و هیچ‌کدام از ۱۲ امام معصوم شیعیان این امکان را نداشتند.

عباسی با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه حکومتی به نام دین توسط مردم بعد از انبیا مثل ملت ایران با عمر سی و نه ساله پیاده نشد، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران دغدغه مردم عدل و قسط است و ما افتخار می‌کنیم که در دورانی زندگی می‌کنیم که دغدغه آن‌ها حیات دینی بوده و دلیل اصلی حکومت اسلامی این بود که دو عبد صالح خدا همراه خیل عظیم مردمی بودند که با وجود تمامی مشکلات پا به پای انقلاب اسلامی آمدند.

وی افزود: در قلب آفریقا شیخ زکزاکی، وقتی ۳۹ سال قبل در ایران انقلاب شد این جوان سیاه‌پوست آفریقایی بعد از شیعه شدن و وقتی‌که نفس امام راحل را استشمام کرد نزدیک به ۱۶ میلیون نفر از جمعیت کشور نیجریه را شیعه کرد و بعد از این استکبار جهانی متوجه قضیه شد و نهایتاً شش پسر زکزاکی را مقابل اش شهید کردند و اکنون نتیجه تمامی تلاش‌های مسلمین این شد که عالمان دینی در زندان‌ها حبس شدند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه بر اساس آمار سازمان ملل ۸۴ درصد جمعیت کشور کلمبیا حرام‌زاده بوده و زنازادگی در این جامعه بی داد می‌کند، تصریح کرد: علاوه بر این کشور، هویت حدود ۶۶ درصد جمعیت برزیل معلوم نیست و حرام‌زادگی بی داد می‌کند البته این آمارها مربوط به سه سال گذشته است در مقایسه با کشورهای مذکر سازمان ملل اعلام می‌کند که کشورهای ایران، عراق، افغانستان، سوریه فاقد جمعیت حرام‌زاده هستند.

اولین شاخص انقلابی گری مصلح بودن است

عباسی در ادامه با اشاره به شاخص‌های انقلابی گری در کشور، بیان داشت: مقام معظم رهبری چند سال پیش فرمودند که من انقلابی‌ام، در این میان بحث‌هایی مطرح شد که انقلاب اسلامی سال ۵۷ به اتمام رسیده و نتیجه انقلاب ملت ایران جمهوری اسلامی‌شده است در حالی که جمهوری اسلامی تنها مرحله ای انقلاب اسلامی بوده و انقلاب تا زمان ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد.

وی بابیان اینکه تا زمان ظهور امام زمان (عج) انقلاب‌های متعددی در پیش داریم، گفت: کسی تاکنون فکر کرده است که چه تعداد از جوانان ما در مقابله با تروریست‌های داعشی در عراق و سوریه به شهادت رسیده‌اند، یاران سردار قاسم سلیمانی در دور کردن تهدید خطر داعش تلاش می‌کنند با این اوصاف باید گفت که انقلاب‌ها همچنان ادامه دارد.

رئیس اندیشکده یقین با تأکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۷۰ هزار استاد دانشگاه در کشور داریم و این‌ها عالم هستند ولی مصلح کم داریم، افزود: اولین شاخص انقلابی بودن مصلح بودن است، همه می‌خواهیم جامعه را اصلاح کنیم و اگر بخواهیم از قواعد جامعه پیروی کنیم نمی‌توانیم جامعه را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/