توکل پورشیخ در حاشیه استقبال از کوهنوردان اهری در گفتگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره صعود کوهنوردان اهری به کوه دماوند اظهار داشت: در سالهای گذشته کوهنوردان اهری صعودهای متعددی به این قله داشتند ولی این اولین صعود گروهی بانوان اهری به بلندترین کوه ایران یعنی دماوند بود که مایه مسرت و خوشحالی جامعه ورزش شهرستان اهر گردید.

مسئول فنی صعود به کوه دماوند، کوهنوردی بانوان اهری را در سالهای اخیر رو به رشد دانست و گفت: برای آمادگی جهت صعود به بلندترین کوه ایران یعنی دماوند هفته گذشته صعودی به قله سبلان داشتیم و در هفته‌های قبل از آن نیز کوه‌های آی قاری و قلل اطراف سبلان صعود شد تا بانوان ازلحاظ فنی و آمادگی بدنی نیز برای صعود اصلی آماده شوند.

رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان اهر این صعود بانوان را بسیار ارزشمند دانست و عنوان داشت: صعود به کوه دماوند به لحاظ سختی و نیازمند بودن به توان بالای فنی و بدنی با قهرمانی کشور در سایر رشته‌های ورزشی برابری می‌کند به همین دلیل با برنامه‌ریزی طولانی‌مدت این صعود را برای بانوان ورزشکار اهری تدارک دیدیم که به لطف خدا با صعود تمامی هم نوردان به قله انجام شد.

احد آخجسته عضو هیئت‌رئیسه کوهنوردی و کارگروه امداد و نجات استان نیز در گفتگو با خبرنگار اهرامروز اظهار داشت: سرپرست برنامه آقای پورشیخ رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان اهر و بنده نیز سرپرست صعود به کوه دماوند را داشتم.

وی با اشاره به نحوه صعود کوهنوردان عنوان کرد: کوهنوردان اهری پس از مدت‌ها تمرین توانستند به‌صورت کاملاً فنی و آماده با تمامی نفرات به قله دماوند صعود کنند بسیاری از نفرات تیم‌های سایر شهرها به دلایل مختلف از صعود بازماندند ولی بانوان کوهنورد اهری با آمادگی کامل موفق به فتح این قله شدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

فریده نجفی نایب رئیس و مسئول کارگروه بانوان هیئت کوهنوردی شهرستان اهر نیز ضمن تشکر از مسئولان هیئت کوهنوردی این صعود را گامی در جهت پیشرفت ورزش و به ویژه کوهنوردی در میان بانوان شهرستان و منطقه ارسباران دانست.