به گزارش خبرنگار اهرامروز، اولین کارخانه تولید سلفید سدیم شمال غرب کشور روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و اعضای مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در ورزقان کلنگ زنی شد.

کارخانه تولید سلفید سدیم شمال غرب کشور در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع و با اعتبار ۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی داخلی و خارجی سرمایه‌گذاری و احداث می‌شود.

کارخانه سلفید سدیم ورزقان تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

قمر ضرب پور مدیر پروژه کارخانه تولید سلفید سدیم در این آیین اظهار کرد: کارخانه تولید سلفید سدیم با امتیازی همچون اینکه در شمال غرب کشور چنین کارخانه‌ای وجود ندارد در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع و با اعتبار اولیه ۵ میلیارد تومان در شهرک صنعتی ورزقان احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما این است که تا یک سال آینده بتوانیم این کارخانه را مورد بهره‌برداری قرار دهیم، افزود: پس از بهره‌برداری از این پروژه حدوداً سالانه بیش از ۵۰ تن سلفید سدیم تولید می‌شود که در صورت پیشبرد اهداف و سیاست‌ها و در مراحل تکمیلی این رقم افزایش می‌یابد.

مدیر پروژه کارخانه تولید سلفید سدیم هدف از احداث کارخانه تولید سلفید سدیم شمال غرب کشور را ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان ورزقان عنوان کرد و بیان داشت: این پروژه در فاز اول برای بیش از ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند

ضرب پور با تأکید بر اینکه سلفید سدیم ماده شیمیایی است که در صنایع کاغذسازی، چرم‌سازی و صنایع مس و بهداشت استفاده می‌شود، گفت: روزانه میانگین ۵۰ تن سلفید سدیم آذربایجان شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با بهره‌برداری از این کارخانه بخشی از نیاز استان تأمین می‌شود.

انتهای پیام/