به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق و آب در ادارات شهرستان اهر، اظهار داشت: طبق دستورالعمل و ضوابطی که شورای مدیریت بحران تعیین کرده ادارات بر اساس مصرف انرژی ارزیابی‌شده و نمره می‌گیرند.

وی افزود: بر اساس سقف مصرف برق و آب که برای ادارات شهرستان اهر تعیین‌شده اگر اداره‌ای بیش از حد و بی‌جهت انرژی مصرف کند با مدیر آن برخورد می‌شود البته در راستای مدیریت مصرف انرژی مساجد نیز به‌درستی عمل کرده‌اند.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم فرهنگ‌سازی در مصرف برق و آب در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: کاهش مصرف برق در مساجد شهرستان اهر می‌تواند الگویی مناسب برای سایرین باشد در حالی که مدیریت مصرف در اماکن عمومی و ادارات علاوه بر صرفه‌جویی بلکه به نفع مردم است.

محمودی اضافه کرد: امام‌زاده زین‌الدین (ع) در روستای حصار سیدلر شهرستان اهر که در مسیر گردشگری قرار گرفته با ایجاد زائرسرا و اقامتگاه از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی می‌تواند به رونق گردشگری در این منطقه کمک شایانی کند.

وی بابیان اینکه ایجاد زائرسرا در امام‌زاده زین‌الدین (ع) روستای حصار سیدلر شهرستان اهر به گردشگرپذیری بیشتری منجر خواهد شد، گفت: ما در برخی امام زادگان استان تجربه کرده‌ایم که اگر می‌خواهیم زمینه رونق گردشگرپذیری افزایش یابد یکی از راه‌ها سامان‌دهی و توسعه امام زادگان است.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه شهرستان اهر با وجود مزیت‌ها و ظرفیت‌ها ولی مشکلات بسیاری نیز دارد، گفت: در شهر اهر گورستان‌های متروکه‌ای وجود دارد که سامان‌دهی و تجمیع آن‌ها جزو مطالبات مردم است و در این زمینه توافقاتی هم وجود داشته اما بایستی سعی کنیم تا در راستای تحقق مطالبات مردم بتوانیم مفاد توافقات را اجرایی کنیم.

محمودی اضافه کرد: خوشبختانه ادارات شهرستان اهر جزو شهرستان‌هایی است که با همدیگر تعامل و همکاری دارند این در حالی است که تاکنون اختلافی به وجود نیامده که مسئولین ارشد شهرستانی نسبت به رفع اختلافات پا در میانی کنند اما مشکلاتی که در اهر داریم با تعامل و همدلی حل می‌شود.

محمدرضا خلیلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر نیز در این آیین با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر از نظر جایگاه بین شهرستان‌ها رتبه دوم استانی را دارد، اظهار داشت: امیدواریم در سایه همراهی و تعامل با مسئولین شهرستانی بتوانیم در بحث احیای موقوفات و پیشبرد اهداف سازمانی موفقیت کسب کنیم.

محمدرضا خلیلی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر، استاد حوزه علمیه، مدیر حوزه علمیه استان کردستان، معاون حوزه علمیه ولی‌عصر (عج) قم و مسئول امور اساتید حوزه‌های علمیه استان قم از سال ۸۱ تا سال ۹۱، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شبستر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تبریز، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۱ و ۲ تبریز و سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی را در کارنامه خود دارد.