به گزارش اهرامروز به نقل از ایسنا، احمد محرم زاده در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از عدم توجه مسئولان استانی و کشوری به منطقه ارسباران و شهرستان های اهر و هریس، گفت: این منطقه با داشتن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های انسانی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و … متاسفانه هنوز از جهت توسعه و پیشرفت نسبت به سایر نقاط کشور عقب مانده و لازم است در پیشرفت و توسعه این منطقه تصمیمات اساسی انجام گیرد.

وی با بیان این‌که تاریخ منطقه ارسباران سرشار از شجاعت و رشادت‌ها است، افزود: این منطقه طی تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده و باید گفت منطقه ارسباران سر آذربایجان و یکی از مهم‌ترین مناطق استان است که باید در توسعه و پیشرفت آن تلاش شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که تمام مدیران و مسئولان ادارات خواست در جهت پیشبرد اهداف و توسعه شهرستان اهر همدوش با فرماندار جدید گام بردارند، گفت: هیچ تعارفی با افردای که همکاری نکرده و یا در کارهایشان سستی کنند، نخواهیم داشت.

نماینده اهر و هریس در مجلس افزود: به عنوان منتخب مردم در مجلس پیگیر تمام کارهای عمرانی، خدماتی، فرهنگی در پیشرفت و توسعه شهرستان اهر و هریس هستم و انتظار می‌رود مسئولان شهرستانی نیز پیگیر مطالبات مردم و حل مشکلات شهرستانی باشند.

وی گفت: بقعه شیخ شهاب الدین اهری به عنوان یکی از آثار تاریخی و باستانی شهرستان اهر و استان آذربایجان شرقی از قابلیت‌های مهم صنعت گردشگری استان و منطقه است که با پیگیری‌های متعدد در تلاشیم با  ثبت جهانی آن، علاوه بر جذب گردشگر از اعتبارات جهانی نیز بهره مند شویم.

وی افزود: برای ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری که ۱۳ هکتار مساحت دارد، لازم است تمام ادارات مستقر در محوطه این بقعه در اسرع وقت نسبت به تخلیه اقدام کنند.

محرم زاده با اشاره به این‌که معدن مس ورزقان متعلق به تمام شهرستان‌های منطقه از جمله شهرستان‌های اهر و هریس به عنوان معین شهرستان ورزقان است، گفت: مطالبات زیادی از مس ایران داریم و انتظار داریم از ظرفیت‌های معدن مس ورزقان به نفع توسعه و پیشرفت اهر و هریس نیز استفاده شود.

وی در پایان از پیگیری اتمام بزرگراه اهر – تبریز، ایجاد جاده اهر به باکو در جهت پیشرفت و توسعه منطقه، توسعه و پیشرفت معادن شهرستان‌های اهر و هریس تاکید کرد.

انتهای پیام