به گزارش اهرامروز، احد بهشتی با اشاره به این‌که صنایع تبریز و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آماده میزبانی از دانشجویان و دانش‌آموزان اهری است، اظهار داشت: مدیران شهرک‌های صنعتی جوار تبریز، عموماً فارغ‌التحصیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، اگر به حد کافی به آموزش‌های فنی توجه می‌شد قطعاً شاهد این حجم از فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی نبودیم.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف در تربیت مهندسان و کارآفرینان گفت: نباید کیفیت آموزش فنی و حرفه‌ای را فدای کمیت کنیم، باید قبول کنیم که در تربیت مهندسان ضعیف عمل کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم با سایر دستگاه‌ها تعامل و هماهنگی تأثیرگذار داشته باشیم.

بهشتی تأکید کرد: آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران متعلق به اهر نیست بلکه این آموزشکده به منطقه‌ی ارسباران تعلق دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی بر لزوم همکاری برای ایجاد کارگاه ساخت و تولید در شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: هیچ منطقه‌ای همچون ارسباران ظرفیت و پتانسیل غنی ندارد، اما متأسفانه ارسباران را در بن‌بست قرار داده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که همکاری‌ها با آموزش و پرورش را توسعه می‌دهیم، یادآور شد: آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران نیازمند نیم‌نگاهی از خیرین و مسئولان شهرستانی است، قبلاً با مدیر مجتمع سونگون در خصوص ایجاد رشته‌های صنایع تبدیلی مس در اهر رایزنی‌هایی کرده بودیم تا نیروی متخصص تربیت و نیاز سونگون را تأمین کنیم ولی همکاری نکردند.