به گزارش اهرامروز به نقل از تسنیم، رضا علیزاده در مراسم گرامیداشت مقام معلم با اشاره به اینکه عمده بودجه کشور از محل فروش ذخایر زیر زمینی تامین می‌شود و بیش از ۷۰ درصد بودجه موجود صرف امور جاری می‌شود اظهار داشت: فشارهای مختلفی که از سوی دولت‌های مستکبر به جمهوری اسلامی تحمیل می‌شود این وضعیت را سبب شده ولی باید این وضعیت را مدیریت کرد تا با مدیریت صحیح بتوانیم در پرداخت معلمان تغییر ایجاد نموده و تبعیض‌ها را کمتر کنیم.

وی با بیان اینکه تبعیض‌های در بحث حقوق‌های پرداختی به اشکال مختلف وجود دارد و مجلس به همراه قوای دیگر در صدد تغییر وضع موجود است، تصریح کرد: ریشه تمامی مشکلات موجود در داخل کشور نیست و غرب با فشارهای مختلف اقتصادی و فرهنگی در صدد تحمیل اندیشه‌های سلطه جویانه خود به جمهوری اسلامی است که برای مقابله با این مهم و تداوم راه شهدا، امام شهدا و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باید سختی‌ها را تحمل کرد.

نماینده ورزقان گفت: البته مردم کشور در طول سالیان متمادی در برابر شدید‌ترین فشار‌ها مقاومت کرده‌اند که از این حیث شایسته ستایش‌اند و مسئولین نیز باید با اخلاص تمامی توان خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری است و جامعه فرهنگیان نقش بسزایی در تربیت و آینده این فرزندان دارند، خواستار توجه بیشتر معلمین به تعلیم و تربیت آینده سازان کشور شد و گفت: علی‌رغم تمامی مشکلات فرهنگیان باید تمامی توان خود را برای تربیت درست فرزندان این مرز و بوم به کار گیرند چراکه در هر کشور آموزش و پروش مبنای تحول و توسعه است.

نماینده مردم ورزقان با ابراز خرسدی از ارتقاء شاخص‌های مختلف آموزش و پرورش ورزقان در زمینه‌های مختلف در سطح استان، گفت: آمادگی کامل خود را برای کمک به توسعه بیش از پیش سطح تعلیم و تربیت در شهرستان اعلام می‌دارم که در همین راستا سال گذشته با مشارکت معدن مس سونگون اقدام به تجهیز مدارس شبانه روزی شهرستان شد.

وی در ادامه با اشاره به شروع مجدد طرح‌های توسعه معدن مس سونگون و کارخانه ذوب این معدن، افزود: سال ۸۹ طرح‌های توسعه معدن مس سونگون شروع و پس از سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریالی در سال ۹۲ به دلایل واهی نیمه کاره‌‌ رها شدند که با شروع فعالیت مجلس دهم تلاش خود را برای شروع مجدد طرح‌های مذکور انجام دادیم.

علیزاده خاطرنشان کرد: سر انجام با همراهی مسئولین استانی و شهرستانی از جمله حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان، دکتر خدابخش استاندار محترم، مجمع نمایندگان استان، فرماندار شهرستان و امام جمعه ورزقان دستور شروع مجدد این پروژه‌ها توسط دکتر روحانی رئیس جمهور محترم صادر شد که جا دارد از معاون اول محترم رئیس جمهور، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و همکاران عزیزم در کمیسیون صنایع و معادن مجلس قدردانی نمایم.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از سال ۹۲ چند هزار صفحه گزارش با سوء نیت برخی از افراد برای به صرفه نبودن و غیرقابل توجیه بودن طرح‌های توسعه معدن مس سونگون تهیه شده بود که با تلاش‌های بسیار و همراهی مسئولین محترم شهرستانی، استانی و کشوری موفق شدیم دستور شروع مجدد طرح‌های توسعه معدن مس سونگون را با دلایل کاملاً منطقی اخذ نمایم که به زودی عملیات اجرایی آن شروع خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریال در شهرستان ورزقان اجرا خواهند شد، افزود: این میزان سرمایه گذاری بسیار قابل توجه است، می‌تواند شهرستان ورزقان را به دومین قطب تولید مس در کشور تبدیل کرده و موجب تحول و توسعه عظیم در سطح شهرستان و استان شود.

رضا علیزاده گفت: اجرای طرح‌های توسعه معدن مس سونگون ورزقان و در کنار آن ایجاد شهرک صنعتی و تخصصی مس ورزقان موجب ایجاد هزاران فرصت شغلی در شهرستان شده و توسعه شهرستان ورزقان در آینده نزدیک را تضمین خواهد نمود چراکه مهم‌ترین محور توسعه شهرستان علی‌رغم بر اظهار نظرات خلاف واقع توجه به بخش معدن است.

انتهای پیام/