به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش اهر، سفیر کشور سوئیس پیش از ظهر امروز، به همراه مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر از مدرسه ساوالان روستای کردلر اهر که توسط عده ای از خیران کشور سوئیس احداث شده است بازدید نمود.

وی در این بازدید که در فضایی صمیمی و دوستانه انجام پذیرفت ضمن دیدار از معلمان و دانش آموزان این مدرسه روستایی به تشریح زیبایی های طبیعی کشورش پرداخته و مناظر طبیعی منطقه ارسباران را تحسین نمود.

سفیر سوئیس با بیان اینکه نظام آموزشی کشور سوئیس شباهت هایی با نظام آموزشی ایران دارد افزود: در سوئیس برنامه مدارس متناسب با بازار کار و نیاز شرکت های خصوصی و صنعتی تعیین می شود.

وی ضمن تحسین روند آموزش در مدارس روستایی در ایران و به خصوص منطقه اهر از حضور معلمان فداکار در مدارس روستایی جهت تعلیم و تربیت کودکان و تلاش در زمینه توسعه نیروی انسانی ایران تقدیر کرد.

ایشان ضمن حضور در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اهر و در مورد نظام آموزشی جاری در ایران، تناسب تعداد معلمان و دانش آموزان و مقایسه آن با نظام آموزشی سوئیس بحث و گفتگو کرده و تلاش این مدیریت را در جهت جذب کمک های مردمی برای مدرسه سازی مورد تقدیر و تحسین قرار داد.

شجاعی، مدیر آموزش و پرورش اهر نیز ضمن اشاره به  قدمت آموزش و پرورش در اهر به تشریح برنامه های آموزشی و فرهنگی این مدیریت پرداخته، دیدار ایشان را از مدارس منطقه نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش اهر برشمرد.

همچنین در بازدیدی که سفیر از مدرسه خیرساز زهرا مردانی آذر به عمل آورد با کارکنان، معلمان و دانش آموزان این مدرسه دیدار و گفتگو کرده از فعالیت های عملی دانش آموزان بازدید به عمل آورد.

در پایان نیز از طرف روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش اهر به جهت حضور ایشان در منطقه و هدایایی که به دانش آموزان اهدا نمودند از ایشان با اهدای هدیه ای تجلیل به عمل آمد.