به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران و عوامل و اکران فیلم بازسازی واقعه غدیر شهرستان اهر که در سینما قدس شهرداری اهر برگزار شد، اظهار داشت: در زمان حیات پیامبر اکرم(ص) عده‌ای منتظر بودند که بعد از پیامبر تحریفاتی انجام دهند و حضرت ضمن اتمام‌حجت با فتنه گران، مأموریت الهی را در واقعه غدیر ابلاغ کردند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در واقعه غدیر، امام علی(ع) را ولی و وسیع مسلمانان و به‌ویژه شیعیان از سوی پروردگار متعال انتخاب کرد، افزود: حدیث غدیر حدیثی است که شیعه و سنی این حدیث را نقل می‌کنند و هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای در حدیث غدیر وجود ندارد گرچه در تفاسیر این حدیث دیدگاه‌ها بین سنی و شیعه متفاوت است.

امام جمعه اهر بابیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که از محبان و شیعیان امام علی(ع) هستیم و امروز هرچه داریم از برکت، حضرات معصومین، اسلام، ولایت امیرالمؤمنین است، تصریح کرد: فعلاً در فضای باز سیاسی و معنوی زندگی می‌کنیم و صاحب عزت، اقتدار، شوکت و قدرت هستیم و امروز به برکت امیرالمؤمنین و غدیر استکبار جهانی و در رأس آن آمریکایی‌ها از ولایت و جمهوری اسلامی متزلزل هستند.

حفظ آثار ائمه معصومین یکی از وظیفه‌های خطیر و سنگین شیعیان است

آیت‌الله حاجی‌زاده یکی از وظیفه‌های خطیر و سنگین شیعیان را حفظ آثار ائمه معصومین عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا (س) با ۱۸ سال عمر در راه ولایت به شهادت رسید و حفظ آثار حضرات معصومین از جمله وظایف سنگین مسلمانان است.

وی با تأکید بر اینکه واقعه غدیر خم یکی از آثار مهم ائمه معصومین بوده و باید ضمن حفظ این آثار گران بهاء آن را در اختیار نسل‌های آینده قرار دهیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه صحنه‌های واقعه غدیر اگر بازسازی نشود شاید نسل‌های آینده با این واقعه آشنا نشده و رو به فراموشی برود لذا بازسازی صحنه‌های واقعه غدیر خم مسئله‌ای بسیار مهم و ارزشمند اعتقادی، سیاسی و مربوط به امامت و ولایت است.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه تاکنون دو بار صحنه‌های واقعه غدیر خم در شهرستان اهر بازسازی شده است، بیان داشت: بازسازی واقعه غدیر خم‌کاری عظیم معنوی و هنری بوده که روزها و ماه‌ها برای بازسازی این واقعه دست‌اندرکاران تلاش کرده‌اند و نهایتاً با موفقیت برگزار شد.

آیت‌الله حاجی‌زاده برگزاری نشست‌هایی پس از اجرای برنامه‌هایی همچون بازسازی واقعه غدیر خم به‌منظور تجلیل از دست‌اندرکاران و آسیب‌شناسی را ضروری دانست، خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات به جهت شناسایی آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت لازم و ضروری است.

انتهای پیام/