به گزارش اهرامروز، فیض بخش/

بسم رب الشهدا و الصدیقین
روی تابوت‌ها اسمی نیست جزء فرزند روح‌الله؛ بازهم شهید گمنام! تابوت‌ها همه شبیه هم‌اند.
انگار دوست ندارند، کسی آن‌ها را بشناسد. انگار می‌خواهند گمنامِ گمنامِ گمنام، به سمت خدا بروند.
در گمنامی مشترکیم، تو پلاکت را گم کرده‌ای و من هویتم را. اما می‌دانم با اقتدا به تو می‌توانم هویت ازدست‌رفته‌ام را پیدا کنم؛ و تو چونان ستاره‌ای شدی، در آسمان درخشیدی و راهنمایی برای شب گردان راه‌گم‌کرده شدی.
سلام بر شما که با خون پاکتان زیبایی‌ها آفریدید و نقش عشق و معرفت را در صفحه روزگار ترسیم کردید و جان گرامی‌تان را درراه خدا و عشق به دین و وطن بی‌درنگ فدا نمودید.
سلام بر آن‌هایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند، یادمان باشد تا ابد به آنان مدیونیم.
درود بر شما که دل از همه کندید و در جاده‌ی نور به‌سوی معبود شتافتید؛ پلاکتان را از گردن درآوردید تا مانند مادرتان زهرا گمنام بمانید.
آری قرار است یک گروه از پرنده‌های مهاجر، روی شانه‌های شهر، تا بهشت بدرقه شوند.
و بازهم نگاه مادران شهدا، بارانی می‌شود؛ می‌بارد و می‌بارد، هر بار که از این قافله‌ها، به شهر می‌آیند، حال و هوای دلشان بارانی می‌شود، اصلاً خودشان باران می‌شوند و آرام‌آرام می‌بارند.
پدری سراغ تنها پسر گمشده‌اش را می‌گیرد ؛
و اما مردم، دل‌هایشان را به تابوت‌ها گره می‌زنند. مردم، دل‌هایشان را به پرنده‌های مهاجر می‌سپارند. با خون‌دل، روی دیواره تابوت می‌نویسند: سلام ما را به مادرتان، فاطمه زهرا برسانید.
و پرنده‌های مهاجر از بلندای شانه‌های شهر، تا بهشت پر می‌کشند.
پرنده‌های مهاجر! خوش‌آمدید، سفرتان به‌خیر!
نمی‌دانم که در نجوای صادقانه خود با خاک چه زمزمه کردید که این‌چنین آغوش محبتش را برایتان گشود و اکنون باگذشت سالها میل بر پس دادن شما ندارد .
نمی‌دانم که دل پاک و آسمانی‌تان چگونه به عرش اعلی پیوند خورد که چنین تجلی نور حق‌تعالی، حتی جسم شماها را از نشانه‌ها به دور ساخت .
نمی‌دانم چه بر جان چشاندید که چنین مست شراب الهی گشتید که حتی برای پیکر پاک مأوایی‌تان بهتر از گمنامی و بی‌نشانی نیافتید .
نمی‌دانم که در دامان نیایش‌های شب‌هایتان چه ذکری سر دادید که حتی عشق عالم امکان ،عاشقتان گشت و شما را با تمام وجود از آن خود ساخت.
آری این لاله‌های خونین بال ما را به میهمانی می‌خوانند قرارمان: روز دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶ « شهرستان هوراند »
تشییع و تدفین: روز سه شنبه ۱ اسفند ۹۶ همزمان با سالروز شهادت اما ابیها حضرت فاظمه الزهرا(س)
« روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر »
انتهای پیام/