به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر، اظهار داشت: تا زمانی که انسان احساس ضعف و ترس نکند به نعمت‌هایی که خداوند متعال داده پی نمی‌برد و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است که از پروردگار بخواهیم تا سلامتی عطا کند تا به فریضه واجب روزه‌داری عمل کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با اشاره به اینکه مسلمین در ماه مبارک رمضان به میهمانی خداوند دعوت می‌شوند، افزود: خوشبختانه پروردگار متعال همواره رحمت و برکت خود را بر ما ساری و جاری می‌کند اما در هر حال نباید نسبت به نعمات خداوند بی‌تفاوت باشیم.

وی روزه گرفتن را عامل تضمین سلامتی انسان عنوان کرد، یادآور شد: اکثر بیماری‌ها بر اثر پرخوری و زیاده‌روی در مصرف برخی غذاهایی بوده که به‌سلامتی ضرر می‌رساند و از طرفی ماه مبارک رمضان و روزه‌داری می‌تواند سلامتی انسان را تضمین کند.

نظری در ادامه بابیان اینکه دادگستری شهرستان اهر از نظر عملکرد سال ۹۶ موفق بوده است، گفت: در بحث پیشگیری، دادگستری اهر در سال گذشته کاهش ورودی ۲۰۰۰ فقره پرونده داشت در حالی که اغلب شهرستان‌ها با افزایش ورودی پرونده روبرو بودند امیدواریم بتوانیم در طول سال جاری نیز با کاهش ورودی پرونده روبرو و از آسیب‌های اجتماعی بکاهیم.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با اشاره به موضوع جلسه شورای پیشگیری از جرائم این شهرستان، گفت: مردم اهر مردمی مؤمن، متدین و معتقد به احکام الهی هستند و در ماه مبارک رمضان حرمت این ماه نگه می‌دارند اما گاهاً عده‌ای پیدا می‌شود که حرمت این ماه عزیز را نه‌تنها نگه نمی‌دارند بلکه حرمت‌شکنی نیز می‌کنند و در ملأعام تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند.

وی تأکید کرد: هر کس در خانه خود می‌تواند کاری که دوست دارد انجام دهد حریم شخصی اوست و کسی کاری ندارد اما در ماه‌هایی همچون ماه رمضان جامعه قانون و مقررات دارد و همه باید مقررات و حرمت این ماه عزیز و مبارک را در انذار عمومی حفظ کنند.

نظری با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی از متولیان امربه‌معروف و نهی از منکر حمایت می‌کند، تصریح کرد: توصیه ما به همگان این است که در هر شرایط بایستی حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی، قضات دادگستری، سپاه و نیروی انتظامی با حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان و روزه‌خواران برخورد می‌کنند در قانون با کسانی که در ملأعام تظاهر به روزه‌خواری کرده‌اند در مجازات آن‌ها مجازات فعل حرام می‌باشد.

انتهای پیام/