به گزارش اهرامروز به نقل از تسنیم، رضا علیزاده شب گذشته در جمع مردم ورزقان در مسجد جامع این شهر، با تاکید براینکه اکنون در کشور مسئولین به این نتیجه رسیده‌اند که مذاکره با آمریکا به هیچ وجه گره‌گشای مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیست، اظهار داشت: آمریکا تحت هر شرایطی حتی به قیمت کشته شدن هزاران نفر به دنبال منافع خود است و منافع خود را بر همه چیز ترجیح می‌دهد.

وی با بیان اینکه برخی اختلاف سلیقه‌ بین گروه‌های سیاسی در کشور وجود دارد، افزود: در شرایط کنونی چاره رهایی کشور از مشکلات موجود اتحاد و همدلی و مقاومت است چرا که با وحدت و یکپارچگی می‌توان از گذرگاه‌های سخت به سلامت عبور کرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر پاسداشت خون شهدا و اینکه همه در برابر شهدا مسئولیم، تصریح کرد: در اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی بسیاری از کشورهای جهان آمریکا را همراهی نمی‌کنند که این به معنای شکست سیاست‌های دولت آمریکا در قبال جمهوری اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از شروع مجدد پروژه ذوب معدن مس سونگون ورزقان با مشارکت ۲۰ درصدی سرمایه‌گذار خارجی و ۸۰ درصدی شرکت‌های داخلی خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از کارخانه ذوب و دیگر طرح‌های توسعه نظیر کارخانه اسید سولفوریک و کود در کنار شهرک صنایع پایین دستی مس جهش اقتصادی شهرستان را در ۵ سال آینده شاهد خواهیم بود تا مردم ورزقان به آنچه که شایستگی آن را دارند دست یابند.

علیزاده با تاکید بر اینکه پروژه بزرگراه خواجه _ ورزقان به خوبی در حال احداث است از برگزاری مناقصه واگذاری قطعه ۱ این بزرگراه خبر داد و گفت: پیگیر احداث راه‌آهن تبریز ورزقان هستیم که مذاکرات اولیه آن نیز صورت گرفته است.

وی محرومیت موجود در منطقه را با وجود ظرفیت‌های معدنی بسیار ناخوشایند دانست و خاطر نشان کرد: با اقدامات صورت گرفته آینده درخشانی در انتظار شهرستان ورزقان است.

انتهای پیام/