به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار الیاس گل‌محمدزاده در دومین مجمع عالی بسیج شهرستان اهر با اشاره به اینکه یکی از موارد خوشحال‌کننده تشکیل معاونت راهبردی در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی و مجمع‌های عالی بسیج در شهرستان‌هاست، اظهار داشت: بسیج متعلق به مردم بوده و هدف مجمع‌های عالی بسیج استفاده از نکته نظارت و پیشنهادات مردم است.

وی افزود: نیروی بسیج می‌تواند به تهدیدات و نارسایی‌هایی که در کشور وجود دارد برای آن‌ها راهکار مناسبی ارائه دهد و لازم است تا به نحو احسن از ظرفیت‌های بسیج استفاده کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی بابیان اینکه یکی از آسیب‌ها و تهدیدهای جامعه فضای مجازی است، ادامه داد: امروز مجمع عالی بسیج شهرستان اهر محور نشست را فضای مجازی و آسیب‌ها و تهدیدهای آن قرار داده این امر نشان از توجه بسیج به تهدیدهای جامعه اسلامی دارد و در واقع غفلت از آسیب‌های فضای مجازی و تهدیدهایی که به دنبال دارد قابل‌قبول نیست.

گل‌محمدزاده اضافه کرد: غربی‌ها در اسناد راهبری خود جمهوری اسلامی ایران را تهدید اصلی می‌دانند و در این اسناد ۴ محور تعریف کرده‌اند که ایران در محورهای هسته‌ای، افزایش توان موشکی، سایبری و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه برای آمریکا، نظام سلطه تهدید به‌حساب می‌آورند.

وی با ذکر اینکه بعد از گذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی روزی نبوده که آمریکایی‌ها جمهوری اسلامی را تهدید نکرده باشند، گفت: همواره آمریکایی‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تهدیدهای سخت و جنگ تحمیلی، اعمال تحریم‌های اقتصادی و تهدیدات نرم را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی تصریح کرد: امام راحل بدون اینکه ارتشی داشته باشد با پشتیبانی مردم و تأسی از پیامبر اکرم(ص) حکومتی را پایه‌گذاری کرد که اکنون توانسته در برابر قدرت‌های جهان قد علم کند دشمنان هر قدر تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی را حذف کنند اما نمی‌توانند چون جمهوری اسلامی به‌آسانی به دست نیامده که به‌آسانی هم حذف شود.

گل‌محمدزاده، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را امنیت پایدار عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح هراندازه‌ای که امنیت داخلی کشور را تأمین کرده‌اند همان اندازه برابر دشمنی‌های استکبار جهانی در تأمین امنیت خارجی نیز نقش داشته‌اند و از طرفی بیشترین تحریم‌ها بر حوزه دفاعی کشور تحمیل شد اما به حول قوه الهی الآن شاهد هستیم که ایران در حوزه دفاعی با وجود تحریم‌ها توانسته بیشترین پیشرفت را داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا هیچ حرفی از خود نمی‌زند بلکه سخنان ترامپ حاصل تحقیقات اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های آمریکاست، ابراز داشت: آمریکا زمانی که متوجه شد نمی‌تواند طرح خاورمیانه بزرگ را تحقق بخشد تصمیم گرفت تا جنگ‌های نیابتی راه بیندازد آمریکایی‌ها معمولاً خود را درگیر جنگ نمی‌کنند مگر این‌که مجبور شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی عامل شکست جنگ‌های نیابتی آمریکا در خاورمیانه را گفتمان انقلابی و تفکر انقلابی دانست، بیان کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش در پروژه گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه شکست خورد اما قطعاً از هدفی که تعیین کرده‌اند دست بر نمی‌دارند بر همین اساس به دنبال ترمیم جریان شکست‌خورده داعش در افغانستان و سایر کشورها هستند.

گل‌محمدزاده با اشاره به اینکه زمینه ایجاد چالش در داخل کشور دارد و دشمن به هر نحوی از این زمینه‌ها برای محدودسازی جمهوری اسلامی تلاش می‌کند، افزود: هدف نهایی دشمنان تغییر سیاسی نظام در ایران است تا ملت ایران غیرت و همت دارد دشمن یقین بداند هیچ‌وقت به این هدف دست نمی‌یابد.

وی اضافه کرد: دیدگاه امام راحل در تشکیل بسیج و سپاه پاسداران تنها محدود به ایران نبود بلکه امام(ره) دیدگاه آینده‌نگرانه‌ای داشتند ولی متأسفانه اکنون در کشور افرادی هستند که به‌ظاهر پیرو خط امام راحل هستند اما در حقیقت دیدگاه‌هایشان تنها محدود به خودشان است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی بر لزوم هم‌افزایی اقشار مختلف بسیج و آمادگی بسیجیان در مقابل تهدیدها و بحران‌ها تأکید کرد و گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز به‌منظور نظارت بر عملکرد اقشار مختلف بسیج باید تشکیل شود اما متأسفانه در این زمینه برخی کم‌لطفی‌هایی وجود دارد که شاید اغلب پایگاه‌های مقاومت بسیج هیئت‌های اندیشه‌ورز را تشکیل نداده باشند.

گل‌محمدزاده بابیان اینکه فضای مجازی یکی از ابزار مهم تهاجم فرهنگی است، تصریح کرد: تهاجم فرهنگی یکی از مواردی است که دشمن بر تأثیرگذاری آن مصمم است و اگر به تهدیدهای تهاجم فرهنگی توجه نداشته باشیم می‌تواند به آفت نیز تبدیل شود.