به گزارش اهرامروز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده  ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: روز مبارک جمعه و عید بزرگ مسلمانان عالم مختص به امام زمان (عج) است که با نماز جمعه عجین می‌شود.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت از اول ذی‌القعده افزود: حضرت معصومه (س) الگوی بزرگی برای دختران و بانوان جامعه اسلامی محسوب می‌شود و در دهه کرامت می‌توان بیش از روزهای دیگر از فضائل اخلاقی و روش زندگی این حضرت الگو گرفت.

رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی، دهه کرامت را فرصت طلایی برای نشر معارف و اندیشه‌های اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: سالروز ولادت حضرت معصومه(س) روز احیای هویت دختران است و ما باید به آنان احترام بگذاریم.

وی با تاکید به اینکه باید شاکر انقلابی باشیم که عزت، احترام و استقلال را به ما عطا کرده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری که نعمت بزرگی برای جهان اسلام است، از برکت انقلاب برای مردم فداکار ایران است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده به پنج مرداد ماه سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: این روز سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی است، بعد از این روز انقلاب ما هر هفته در معرض حضور اجتماعی و معنوی و رای مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اولین نماز جمعه بعد از هجرت پیامبر(ص) در مدینه منور اقامه شد همچنین قبل از انقلاب نیز نماز جمعه برپا می‌شد که بسیار کم‌رنگ بود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در ادامه با اشاره به عملیات غرورآفرین مرصاد افزود: این عملیات روزی به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است چراکه همه اهداف شوم دشمن را نقش برآب کرد.

رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر در نماز جمعه خادم افتخاری هستند و در ۸۴۰ شهر و شهرستان نماز جمعه اقامه می‌شود، بیان کرد: ۳۳ ‌مرکز در استان آذربایجان‌شرقی نماز جمعه اقامه می‌شود و طبق پیگیری نماینده ولی فقیه در استان برای خداآفرین و هوراند و برخی شهرهای دیگر استان امام جمعه معرفی می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم باید موضوعی که نماز جمعه را تقویت می‌کند و انتقادها و پیشنهادهای خود را به ما ارائه دهند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده اذعان داشت: خالق هستی ما را به نماز جمعه دعوت می‌کند و اصلاً ربطی به حزب و جناحی ندارد و از این رو فردی که به نماز جمعه گام بگذارد، لبیک به دستور خدا گفته است.

وی با اشاره به اینکه فردی که در نماز جمعه شرکت کند، خداوند گناهان یک هفته او را خواهد بخشید، افزود: مردم مومن و مسلمان ایران باید به فرامین مقام معظم رهبری گوش سپارند و تاکیدات ایشان نسبت به نماز جمعه را مرور کنیم.

رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان با امضای رهبر فرزانه به این سمت منصوب می‌شود و نماینده ایشان در استان‌ها هستند،گفت: نماینده ولی فقیه در استان یک فرد عظیم‌الشأن بوده و از خانواده عالم و ربانی است و خدمات وی در ارتش نیز نشانگر درایت و مدیریت شایسته اوست.

وی به زحمات ۲۲ ساله آیت‌الله شبستری در تبریز اشاره کرد و گفت: درایت عمارگونه او در هشتم دی ۸۸ نشان از مردم‌داری و مدیریت مناسب وی بود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده، نقش رسانه را در تبیین گفته‌های نماینده ولی فقیه در استان و تشویق مردم در نماز جمعه بسیار مؤثر دانست، خاطرنشان کرد: هیأت‌های حسینی که محبان و مریدان اهل بیت هستند باید در خطبه‌های نماز جمعه شرکت کنند و کاهل در این امر نباشند.

وی متذکر شد: نماز جمعه فرصتی برای یاد خدا بودن است و محل عبادت دینی و سیاسی برای اخذ تذهیب نفس است.

رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه زمان غفلت نیست زیرا با یک غفلت، دشمن فرصت نداده و دین، اخلاق و جان مردم را خواهد گرفت، بیان کرد: نماز جمعه فرصتی برای نشان دادن وحدت و انسجام مسلمانان است و امروز نیز بعد از نماز جمعه راهپیمایی حمایت از قدس شریف را خواهیم داشت.

انتهای پیام/