پایگاه اطلاع‌رسانی اهرامروزحسن بالاگر: آقای شهردار با گذشت بیش از سه ماه از فصل کاری اقداماتی ملموسی که نشانگر کار و تلاش در عمران شهری باشد در سطح شهر قابل‌مشاهده  نیست.

نگارنده با اذعان به کمبود اعتبارات و درآمد شهرداری بر این باور است که متأسفانه شهرداری به‌روز مرگی گرفتارشده و حتی در کارهای عمومی روزانه  و روتین خود نیز دچار پس‌روی شده است و این امر با یک نگاه اجمالی به وضعیت عمومی شهر قابل‌مشاهده است.

به نظر می‌رسد شهردار باید قدرت ریسک‌پذیری داشته باشند و با تعامل ،همفکری و بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌ها، گام‌های عملی در رونق عمران شهری  بردارد.

یادم است آقای دکتر عادلی شهیر که شهردار اسبق اهر بودند ،و با وجود اینکه مثل همیشه با مشکل مالی  دست‌به‌گریبان بود ،در یک مقطع زمانی واقعاً کارهای ارزشمندی از جمله بلندمرتبه‌سازی  و برخی کارهای ابتکاری در عمران شهری داشتند و بخش خصوصی را ترغیب کردند که در عمران و خدمات شهری مشارکت کنند و انصافاً کارهای ماندگاری را انجام دادند که در نوع خود کم‌نظیر بود و با وجود اینکه در برخی موارد حتی برای این کارها تذکرم گرفت اما با اراده و عزم خود باعث شد که در چهره شهر تحولی بنیادین صورت بگیرد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در عمران و آبادانی شهر فعال شود.

جناب شهردار امروزه با درآمد مناسب و نقدینگی کافی همه می‌توانند .  پول خرج کنند و طرح‌های مختلف اجرا کنند،هنر این است که با کمترین امکانات با ابتکار، خلاقیت و نوآوری و استفاده از توانمندی‌های موجود شهرداری بتوان کار کرد. چنانکه در ایام نوروز واحد خدمات شهری با کمترین هزینه و استفاده از نیروی بومی و خلاق شهرداری توانست کارهای قابل‌توجهی را انجام دهد.

متأسفانه علیرغم گذشت بیش از یک سال  از عمر شورای شهر اهر و انتخاب شهردار جدید که  خودشان از بدنه شهرداری هستند و شناخت  لازم از وضعیت عمومی داشته  و با آگاهی  از این وضعیت سکان شهرداری اهر را به عهده گرفته‌اند ،تحرک مناسبی در عمران شهری ،جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی  صورت نگرفته و شعارهایی که اعضای محترم شورا در دوران انتخابات وعده داده بودند عملی نشده است.

شهروندان انتظار دارند شورای شهر و شهرداری با تلاش مضاعف اقدامات مؤثری را برای تقویت زیرساخت‌های شهر انجام دهند و با تدوین مصوبات مختلف برای جذب سرمایه‌گذار با تمهیدات و تسهیلات تشویقی، افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری را تشویق و ترغیب برای طرح‌های مختلف  درون‌شهری نمایند.

متأسفانه با گذشت چندین ماه از رویداد بین‌المللی تبریز ۲۰۱۸  و انتخاب شهرستان اهر به‌عنوان یکی از مسیرهای پنج‌گانه گردشگری ،در حوزه شهری هیچ اقدام مؤثر  و قابل‌توجهی صورت نگرفته و پارک بزرگ ولایت که شوراها و شهرداران قبلی نیز از آن به‌عنوان عملکرد خود یاد می‌کردند به حال خود رها شده و اقدامات اساسی در تکمیل آن صورت نگرفته است هرچند که  اکثر اعتبارات این پروژه در گذشته از محل اعتبارات شهرداری تهران در زلزله ارسباران و میراث فرهنگی و گردشگری تأمین‌شده است.

اما شهروندان اهری انتظار دارند به جهت موقعیت ویژه این مجموعه ( پارک ولایت) با مشارکت بخش خصوصی با تنوع‌بخشی در خدمات ، امکانات زیرساختی در این پارک فراهم شود که علاوه برجذب گردشگران،تفرجگاهی مناسب برای خود اهالی نیز باشد و در گذشته نیز که احداث نمایشگاه دائمی شهرستان توسط شهردار سابق در این مکان قولش داده  بودند عملیاتی گردد.

انتظار داریم مسئولین ارشد استان و شهرستان نیز به جهت موقعیت ویژه گردشگری شهرستان از ردیف‌های مختلف اعتباری به شهرداری کمک نمایند تا شهرداری بتواند روی پای خود بایستد و از طرفی شورای شهر  به قول خود عمل کنند با تبدیل عمارت شهرداری اهر به موزه مردم‌شناسی گامی مؤثر در جهت شناساندن پیشینه فرهنگی – تاریخی این منطقه بردارد.

انتهای پیام/